ברקליס קפיטל מפרגנים לישראל: 7 מניות מומלצות בת"א

בית ההשקעות הבריטי צופה צמיחה של 4% בשנת 2011 וממליץ למשקיעים לשים את הכסף בטבע, כיל, רציו, פרטנר, הפועלים, איזיצ'יפ ונייס ■ בכמה צפויות לעלות מניות המעו"ף?

על רקע רמת שיא במדד המעו"ף, מפרסם היום בית ההשקעות הבריטי ברקליס קפיטל סקירה נרחבת על המשק הישראלי המציגה תחזית אוהדת לביצועי המשק בשנת 2011.

"תל אביב פותחת את 2011 בשיא של כל הזמנים... שעה שהשווקים ברמה גבוהה, אנחנו עדיין רואים הזדמנות בשוק הזה", כותבים הכלכלנים ומוסיפים: "המעבר לשוק מפותח היה חלק יותר משצפינו ופתח את ישראל בפני טווח חדש של משקיעים פוטנציאליים והזרמת כספים".

בבית ההשקעות טוענים כי שנת 2011 עומדת בסימן המעבר של ישראל מכלכלה המבוססת על הונה האנושי בלבד (כפי שהתבטא בעידן ההיי-טק), לכלכלה המבוססים על משאבים ובראשם הגז ומשאבי ים המלח שיסייעו לכלכלה הישראלית להתקדם.

"התוצאות שמראה כלכלת ישראל משתפרות. הצמיחה התרחבה והתחזקה והכלכלה נראית ככזו המצויה בדרך הנכונה להתאוששות מלאה". עם זאת, מזהירים בברקליס כי האינפלציה מרימה את ראשה בישראל ועשויה להוות סיכון ברמת המיקרו-כלכלית. באשר למצב הפוליטי - טוענים הכלכלנים הבריטים כי הסיטואציה אמנם בעייתית - אך עם זאת, לטענתם לא יביא הדבר לפגיעה בביצועי השוק בשנת 2011

מאמינים בטבע

בבנק ההשקעות מסמנים את המניות המומלצות לשנת 2011 בסקטורים השונים: בראש ובראשונה מסמנים שם את מניית טבע כבעלת פוטנציאל אדיר וקובעים לה מחיר יעד של 73 דולר - גבוה ב-44% ממחירה כיום. "אנחנו מאמינים שדאגות המשקיעים הן מוגזמות וצופים פוטנציאל צמיחה של קרוב ל-50% למניה", כותבים שם.

לצידה מסמנים בברקליס גם את מניית כימיקלים לישראל כמומלצת במיוחד.

בתחום האנרגיה הזוכה לכיסוי נרחב בסקירה, שבים בברקליס וממליצים על מניית רציו עם אפסייד של 43% ומחיר יעד של 80 אגורות.

בתחום התקשורת מסמנים שם את פרטנר כמניה העדיפה עם תשואה צפויה של 10%.

במגזר הבנקאות, המניה המועדפת על כלכלני ברקליס היא זו של פועלים לה הם צופים תשואה של לא פחות מ-18%, אם כי גם יתר הבנקים זוכים לתחזיות אופטימיות.

נוסף על כך, זוכות להיכלל במניות המומלצות גם 2 חברות טכנולוגיה בכחול לבן: נייס וכן איזיצ'יפ .