התמ"ת: "מקווים שאינטל תפתח מפעל שבבים נוסף בצפון"

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר: "אני מקווה שנדע לשמור על עצמנו ולשמור על מקומנו כמובילים טכנולוגיים עולמיים"

"אל מול מה שקורה בדרום קוריאה, בדרום אמריקה בסין ובהודו אסור לנו להישאר אדישים: סין והודו משקיעים טונות במחקר ובפיתוח ויש לנו בעיה. אני מקווה שנדע לשמור על עצמנו ולשמור על מקומנו כמובילים טכנולוגיים עולמיים", אמר היום (ב') שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר במסיבת עיתונאים שכינס בתל אביב, בה ביקש לסכם את פעילות יחידות משרדו במהלך 2010.

לדברי בן אליעזר, שנת 2011 תתאפיין במאמצים נרחבים מצד אנשי לשכתו, בניסיון לפרוץ לייצוא הישראלי יעדים חדשים בשווקים המתעוררים באסיה ובדרום אמריקה: "חלק מהיגיון מהלך כזה, הוא פיזור סיכונים שכן ישראל היא מדינת מוטת ייצוא, כך שלא תהיה חשופה למשבר בשוק אחד", אמר.

חזי צאיג, מנהל מרכז ההשקעות בתמ"ת, הביע תקווה כי אינטל תפתח מפעל שבבים נוסף בצפון.

במהלך השנה הקרובה עתיד מינהל סחר החוץ של משרד התמ"ת, בראשות בועז הירש לפתוח נספחויות מסחריות חדשות במדינות היעד סין והוד וזאת, בנוסף על מדינות ביבשת אפריקה בה ישראל מתכוונת לחזק את התבססותה בשנים הקרובות. כך, נספחויות מסחריות ייפתחו בשנחאי; קולומביה; קונגו; קניה ועוד.

בסקירה שמסר בן אליעזר נאמר בין השאר כי מאמצים רבים יושקעו גם בשילוב ערבים חרדים ומוגבלים במעגל העבודה. לדבריו, משרד התמ"ת ימשיך בתכניתו להקצות מענקים בהיקפים נרחבים בתכניות מחוללות תעסוקה: "אני מתכוון להמשיך בתכניתי להוציא את המגזר הערבי מהחומוס והטחינה ולקרב אותם אל ההי-טק. ככל שאנחנו נכנסים יותר לעובי הקורה בנושא הזה, אנו רואים את הפוטנציאל של שילוב האנשים האלה במעגל העבודה", אמר.

בהתייחס לתוכניתו להתיר לאלפי פלסטינים להשתלב בעבודות הבנייה והחקלאות בישראל אמר בן אליעזר: "הדבר האחרון שאני רוצה שיקרה הוא שעובדים זרים בכלל, יחליפו עובדים ישראליים אך כאן מדובר בעובדים בענף ספציפי, הם יעבדו בעבודות 'רטובות' בלבד, ואני הייתי פעמיים שר הבינוי והשיכון ואני יודע במה מדובר. ישראליים הולכים לבנייה, אבל לא לעבודות ה'רטובות'. שם יש מחסור אדיר של כח אדם". לדבריו, תכנית השילוב של עובדים פלסטינים בבנייה תאפשר קיצור של תכניות בנייה והורדת מחירי הדיור. זאת, בנוסף לתוספת של עוד כ- 1250 עובדים מהשטחים בתחום החקלאות.

חזי צאיג, מנהל מרכז ההשקעות בתמ"ת, הביע תקווה כי אינטל תפתח מפעל שבבים נוסף בצפון.