מחר בשידור חי: פרופ' ששינסקי בהופעה פומבית בבינתחומי

ועדת הכספים תקיים בעוד שבוע דיון מיוחד על דוח ששינסקי ■ גפני: "הממשלה מעניינת אותי כשלג דאשתקד. ועדת הכספים היא שתחליט מה יקרה עם הדו"ח"

עוד בטרם קבעה הממשלה דיון בהמלצות ועדת ששינסקי להעלאת תקבולי המדינה מהכנסות הגז, הודיע היום יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כי הוועדה בראשותו תקיים דיון בנושא כבר ביום שני הבא. באחרונה הופעלו לחצים על גפני מצד חברי כנסת לקיים דיון בנושא אולם הוא סירב טרם הגשת המסקנות הסופיות של הוועדה.

"הממשלה מעניינת אותי כשלג דאשתקד. ועדת הכספים היא שתחליט מה יקרה עם הדו"ח", אמר גפני בדיון שהתקיים היום בוועדה. עם זאת, לא קיים חשש לאישורן של המסקנות בוועדה שכן גפני הבהיר כבר כמה פעמים כי הוא תומך בהן. לפי שעה נראה כי הוועדה לא תקיים בשבוע הבא הצבעה בנושא והדיון יעסוק במסקנות ובהשגות של חברי הכנסת בלבד. לדיון הוזמנו גם שר האוצר, יובל שטייניץ, וויו"ר הוועדה, פרופ' איתן ששינסקי.

ככל הנראה, לנוכח בקשתו של שר האוצר, ועדת הכספים היא תהיה זו שתאשר באופן סופי את במסקנות הוועדה. בימים האחרונים שלח שטייניץ מכתב לכנסת ובו ביקש שהנושא ידון בוועדת הכספים ולא בוועדה משותפת לוועדות כספים וכלכלה.

מחר צפוי לכנס ראש הממשלה, בנימין נתניהו במשרדו דיון נוסף במסקנות בהשתתפות שר האוצר, שטייניץ, שר התשתיות, עוזי לנדאו, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, יוג'ין קנדל ופרופ' איתן ששינסקי. במהלך הדיון צפוי ששינסקי להציג את מסקנות הוועדה שעמד בראשה, כששר האוצר תומך בהן, ושר התשתיות מתנגד. הדיון, בהשתתפות ששינסקי היה אמור להתקיים כבר בשבוע שעבר אולם לבקשת ראש הממשלה הוא נדחה.

אתמול הבהיר ראש הממשלה כי רק לאחר שייפגש עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, ובהם המשקיעים, יקבל החלטה בנושא.

ששינסקי מגיע לבינתחומי

ועדת ששינסקי, בראשותו של פרופ' איתן ששינסקי, לא יורדת מהכותרות מאז הגשת הדוח הסופי בשבוע שעבר. הוועדה המליצה להעלות את שיעור המסים והתגמולים ל-52%-62%, לעומת שליש היום. חברות הנפט והגז ממשיכות להטיח ביקורת קשה בששינסקי, בטענה שהמלצות הוועדה מפחיתות את הכדאיות הכלכלית ויפגעו בתעשייה.

מחר ייערך דיון מיוחד בנושא במרכז הבינתחומי בהרצליה, בהשתתפותו של ששינסקי. תהיה זו ההופעה הפומבית הראשונה של ששינסקי מאז פרסום הדוח הסופי. אתר "גלובס" יעביר את הדיון בשידור חי.

מבין המשתתפים הנוספים בדיון ניתן למנות את מנכ"ל דלק אנרגיה גדעון תדמור, שר האוצר יובל שטייניץ והמשנה לנגיד בנק ישראל צבי אקשטיין.