החוב של עיראק מסוכן פחות מזה של 4 מדינות ה-PIGS

יוון עקפה את ונצואלה והפכה ברבעון הרביעי למדינה אשר חובותיה הם המסוכנים ביותר בעולם מבחינת היתכנות לחדלות פירעון כפי שבאו לידי ביטוי במחירי חוזי ה-CDS

החוב של מדינות ה-PIGS מסוכן יותר מהחוב של עיראק, כך עולה מנתוני CMA המעבדים את הנתונים ביחס למחירי חוזי הביטוח כנגד חדלות פירעון, CDS. יוון, הבעייתית שבין מדינות ה-PIGS, הפכה ללווה המסוכנת ביותר ברבעון הרביעי של 2010, ועקפה בכך את ונצואלה שנחשבה עד אז לבעלת החוב הריבוני המסוכנת בעולם. בספרד זינקו מחירי חוזי ה-CDS ב-50% והובילו אותה לרשימה הלא מכובדת של 10 המדינות המסוכנות ביותר. למעשה בכך הפכו ספרד, פורטוגל ואירלנד למסוכנות יותר מעירק.

4 מדינות האיחוד האירופי השקועות במשבר חוב אשר ניצת בשנה שעברה ביוון מעלות את החשש בקרב המשקיעים כי המשבר עלול להוביל לצורך של רה ארגון בחובותיהן או לחדלות פרעון של אותן המדינות בשלב כלשהו. את 5 המקומות התחתונים של הדירוג תופסות כעת 5 מדינות מערב אירופיות, לאחר שמחירי ה-CDS של בלגיה זינקו ב-70% על רקע המשבר הפוליטי במדינה המצטרף לרמת החוב הגבוהה שלה.

3 המדינות הכי פחות מסוכנות לחדלות פירעון של חובותיהן הן המדינות הנורדיות, נורבגיה, פינלנד ושבדיה. ארה"ב הצליחה לקפוץ ב-4 דרגות ולכבוש את המקום החמישי.

עוד דווח היום כי תשואות האג"ח הממשלתיות ביוון זינקו לשיא חדש על רקע העלייה בחששות מפני משבר החובות באירופה ולמרות נתונים טובים מהצפוי ביחס להפחתת הגירעון. התשואות על האג"ח ל-10 שנים עקפו את מקבילותיהן הגרמניות ב-10% לראשונה, וזאת יום לפני המכרז בו צפויות להימכר אג"ח של ממשלת יוון ל-6 חודשים בהיקף של 1.5 מיליארד אירו - מכרז הנחשב למבחן חשוב לסנטימנט בשוק.