בג"ץ: היועמ"ש ינמק את הטעויות התכנוניות בעניין יואב גלנט

בדיון התברר כי גלנט, הרמטכ"ל המיועד, היה היחיד מבין תושבי המושב עמיקם שקיבל הקצאה מיוחדת של 35 דונם, למרות שתושבים נוספםי פנו במקביל למינהל אך נענו בשלילה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ינמק בפני בג"ץ בתוך 10 ימים כיצד נפלו כל הטעויות התכנוניות בעניינו של הרמטכ"ל המיועד יואב גלנט, מדוע טרם תוקנו כל הליקויים ומהו לוח הזמנים לתיקונם - כך עולה מהחלטה שפירסמו הערב (ב') שופטי בג"ץ, בעקבות הדיון שהתקיים הבוקר בעתירת התנועה הירוקה נגד המינוי של גלנט לרמטכ"ל.

בדיון הבוקר התבקשה הפרקליטות לתת הסברים באשר להקצאת קרקע לפנים משורת הדין במושב שבו מתגורר גלנט, באשר להתנהלות המדינה בנוגע להסדרת מעמדן של הקרקעות הללו וכן בנוגע למידע החלקי שהוצג, לטענת העותרים, בפני ועדת טירקל לבחינת מועמדותם של בכירים בשירות הציבורי.

לטענת העותרים, המדינה נאלצה להודות בטעות בעמדתה בעתירה הקודמת בעניין גלנט. בדיון התברר כי גלנט היה היחיד מבין תושבי המושב עמיקם שקיבל הקצאה מיוחדת של 35 דונם, למרות שתושבים נוספםי פנו במקביל למינהל מקרקעי ישראל אך נענו בשלילה.

בהחלטת השופטים הערב נקבע כי היועץ ימסור פירוט לבית המשפט בשאלות הבאות: באשר לטעות שנפלה בתשריט החלוקה של הנחלה, באופן שלנחלה הוספו 350 מ"ר על חשבון השטח הציבורי הפתוח, אילו צעדים ננקטו לתיקונה, לרבות ברמה המעשית, ומהו לוח הזמנים המשוער לביצוע התיקון. בנוסף, הקצאת 35 דונם לגלנט בחלקה ב', והטעמים שגרמו לטעות בנתונים שמסר המינהל במסגרת הדיון בעתירה הקודמת.

השופטים אסתר חיות, עוזי פוגלמן ויצחק עמית קבעו כי עמדת היועץ תוגש בליווי תצהירים מתאימים של הנוגעים בדבר, שכמוהם כעדות בשבועה, וכי גלנט והעותרים יהיו רשאים להגיב לתצהירים בתוך 5 ימים לאחר מכן.