אלי ישי: "אם שר הפנים לא היה חרדי - היו משבחים אותו"

ישי מגיב לראשונה לתקרית בטקס לזכר נספי אסון הכרמל: "מכבד את דני רוזן, הוא רשאי לפעול ולעשות מה שהוא רוצה"

5 ימים אחרי התקרית המביכה בטקס הממלכתי לזכר נספי אסון הכרמל, משחזר היום (ב') לראשונה שר הפנים אלי ישי את המעמד המביך בו גורש מעצרת הזיכרון.

ישי טוען כדי תיאר לעצמו שיהיו התפרצויות, אך החליט שכחלק מתפקידו כשר הפנים הוא חייב להגיע לשם, "גם אם אחטוף עלבון", כלשונו.

"תוך שניות ספורות זה התחיל", תיאר ישי את השתלשלות העניינים. "אמרתי לרב הראשי שאני קם ויוצא מסיבה אחת פשוטה - כדי לא להרוס. עמדתי מאחורי האוהל, לא נטשתי", סיפר ישי והוסיף: "לאחר מכן משפחות יצאו אלי להזדהות עם הכאב, לא אהבו את מה שראו שם".

והטקס הזה פיצל את המשפחות. כמה מהן התנצלו בפני השר ישי על הדברים, אך משפחות אחרות תמכו בדני רוזן, בן זוגה של אהובה תומר ז"ל, שעורר את המהומה ותובע כעת את השר במיליוני שקלים.

"אני מכבד את דני רוזן"

שאלנו את ישי אם הוא מתכוון להתקשר לדני רוזן. ישי לא ענה על השאלה, ולאחר מכן אמר: "זה שאני לא עונה זו התשובה וכולם גם מבינים. אני מפה מכבד אותו, הוא רשאי לפעול ולעשות מה שהוא רוצה, אמרתי שלא אתייחס לדברים מהסוג הזה".

"האמת היא שאם אדם לא חובש כיפה שאינו דתי חרדי, היה שר הפנים - היו משבחים אותו", טען ישי שסירב להוסיף את המילה "ספרדי" לעניין. אבל ישי לא מקבל שבחים, לאחר שספג ביקורות גם על הטיפול בילדי העובדים הזרים וגם המחלוקת בנושא שעון הקיץ.

"הקהל שלנו מצביע מהבטן", אומרים מקורבים לישי ומסכמים: "ככל שהתקשורת והאליטות נגדנו - המצביעים בעדינו".