סיוע? הבנק המרכזי בפורטוגל: "התמ"ג יתכווץ ב-2011"

הבנק המרכזי בפורטוגל צופה כי תמ"ג 2011 ירד ב-1.3% ויעלה ב- 0.6% ב- 2012 ■ עיתון בפורטוגל: "ראש הממשלה במדינה עשוי להכריז מחר כי החוב נמוך מיעד הגרעון שקבעה"

הבנק המרכזי בפורטוגל הודיע עדכן היום (ג') את תחזית התמ"ג לשנים 2011 ו-2012. הבנק המרכזי צופה ירידה של 1.3% בתמ"ג 2011 ועלייה של 0.6% בתמ"ג 2012. עוד צופה הבנק המרכזי של פורטוגל ירידה חדה של 2.7% בצריכה הפרטית.

בתוך כך פרסם היום עיתון כלכלי בפורטוגל כי ראש ממשלת פורטוגל צפוי להכריז מחר (ד') כי הגרעון הממשלתי של פורטוגל הוא מתחת ליעד הגרעון שנקבע לשנת 2010.

ג'וס סוקרטס, ראש הממשלה הפוטוגלי, צפוי לכנס מחר מסיבת עיתונאים שבה ימסור פרטים על רמת החוב של המדינה. עיתון כלכלי בפורטוגל "Diario Economico " מסר כי הוא עשוי להכריז הגירעון של הממשלה עומד מתחת ליעד של 7.3% מהתמ"ג ב-2010.

מבלי לחשוף את המקור לידיעה ציין העיתון כי הנתונים שיוצגו מחר עשויים להקל על שטף הידיעות השליליות המיוחסות לפורטוגל בימים האחרונים לפיהן קיימת סבירות גבוהה כי המדינה תאלץ לבקש סיוע מהאיחוד האירופי בדומה לאירלנד ויוון.

יצויין כי פורטוגל קבעה כי יעד הגרעון לשנת 2011 יעמוד על 4.6% מהתמ"ג.

"לפורטוגל אין שום כוונות לבקש סיוע מהאיחוד האירופי מקרן המטבע הבינלאומית ומבהירה כי המדינה עושה כל שביכולתה להימנע מקבלת סיוע", אמר שר האוצר של פורטוגל.

עוד הוסיף כי פורטוגל עושה את עבודתה "לעומת אירופה שאינה עושה די כדי להבטיח את היציבות של האירו". עוד אמר כי הוא אינו יכול לאשר שסין רכשה אג"ח באופן ישיר מפורטוגל אך הוא בטוח לגבי הצלחת מכרז האג"ח שתנהל פורטוגל מחר.