פרסומת של משרד התיירות הפלסטיני מתעלמת מישראל

במודעה שפורסמה בבריטניה מוצע טיול ב"פלסטין השוכנת בין הים התיכון לנהר הירדן" ■ בשנה שעברה הרשות הרגולטורית הבריטית פסלה שתי פרסומות של משרד התיירות הישראלי

הרשות הרגולטורית הבריטית לסטנדרטים בפרסום (ASA) חוקרת מודעת פרסום של משרד התיירות הפלסטיני במגזין "נשיונל ג'יאוגרפיק" היוצא בבריטניה, בטענה כי המודעה מתעלמת מקיומה של מדינת ישראל.

עיתון ה"גרדיאן" הבריטי פרסם כי המודעה, שקוראת לתיירים להגיע ולבקר ברשות הפלסטינית, מציעה טיול ב"פלסטין השוכנת בין הים התיכון לנהר הירדן".

החקירה ברשות הרגולטורית הבריטית החלה לאחר שהתקבלו כ-60 תלונות של אנשים פרטיים וארגונים, שטענו כי המודעה מהווה הפרה של החוק הבינלאומי.

בראש המתלוננים ניצבת המועצה היהודית הבריטית (The Board of Deputies of British Jews). עורך דין בריטי בשם דיוויד לואיס אמר ל"גרדיאן" כי הדבר דומה לכך שפורטוגל תטען כי היא שוכנת בין הים התיכון לאוקיינוס האטלנטי.

במודעה שפורסמה במהדורת העיתון שיצאה החודש, נכתב כי "פלסטין היא ארץ עשירה בהיסטוריה ומסורת של אירוח. על הערים המפורסמות בה נמנות ירושלים, בית-לחם, חברון, יריחו, שכם ועזה. העם הפלסטיני מקדם אותך בברכה בביקורך בארץ הקודש".

בנוסף מדגישה המודעה כי "עוד מימי עולי הרגל הדתיים המוקדמים ביותר, הארץ ראתה מבקרים מפורסמים באים והולכים. פלסטין ניצבת בין חוף הים התיכון ונהר הירדן, בצומת שבין אפריקה והמזרח התיכון".

פרסומת של משרד התיירות הפלסטינ / צילומים: יח
 פרסומת של משרד התיירות הפלסטינ / צילומים: יח

ראש המועצה היהודית הבריטית, ג'ון בנג'מין, אמר כי הוא שמח על ההחלטה של ASA לחקור את הנושא, וכי הוא מקווה ש"מבט אובייקטיבי על הדבר יביא לפעולה הנדרשת בעניין".

ל-ASA יש דווקא ניסיון מוצלח פחות עם ישראל, זאת לאחר שבעבר הורה להוריד שתי מודעות פרסום של משרד התיירות הישראלי, לאחר שקבע כי הם מציגות אתרים במזרח ירושלים ומשייכות "שטחים כבושים" למפת ישראל.