"אם עודד קטש יבקש ללכת, הוא יקבל ממני שתי סטירות"

דני קליין לא מאבד אמון במאמן שלו בהפועל ירושלים ■ על המצב הכלכלי אומר היו"ר: "אם ההצלחה שלנו על המגרש היתה כמו בגיוס כספים, היינו לוקחים אליפות 10 שנים ברצף"

1. דני, בוא נתחיל מהשורה התחתונה: קטש הולך?

"חד-משמעית לא. אין ספק שהעונה, במיוחד כשקטש בירושלים, היו ציפיות גבוהות מאוד. אבל כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. חשבנו על דבר אחד בתחילת העונה, לצערי הרב יצא דבר אחר לגמרי. אני לא אוהב להשתמש בקלישאות אבל אני חייב: בסופו של דבר זה רק ספורט. זה מאוד מאכזב ומתסכל, אבל אנחנו מאמינים בדרך וממשיכים הלאה".

2. פרשנים שאתמול החמיאו לקטש מפרקים אותו היום, מה חלקו של המאמן בכל זאת?

"אני 20 שנה שומע איך אנשים מתהפכים כל יום. אבל ההחלטות מתקבלות רק לפי מה שאנחנו חושבים שטוב או לא טוב למערכת. לא מחתימים מישהו לשבוע או חודש, אלא מישהו שיידע להצעיד את הקבוצה למטרות. לא העיתון ולא האוהדים מנהלים את הקבוצה".

3. אפרופו החלטות, הרי אין פורום בירושלים שלוקח החלטות. בסוף זה תמיד דני קליין.

"יש פורום בהפועל ירושלים שזה הדירקטוריון. כל אחד יכול לבוא לדירקטוריון עם דעה או המלצה. אבל בוא נגיד את זה ככה: כל דבר מגיע לדירקטוריון לדיון, אבל בקבלת ההחלטה יש גם את אלמנט האחריות. ולמשקל שלי בלקיחת אחריות יש משמעות יותר גבוהה. אם זה מצליח, אז דני קליין טוב. אם לא, אז זה תמיד דני קליין שנכשל".

4. למגדל, ששמים מיליון דולר בעונה, יש מלה בכל מה שקשור לעניינים מקצועיים?

"אפשר רק להחמיא למגדל על מה שהם עושים בהפועל ירושלים. יש אנשים מתוך מגדל שמלווים אותנו 12 שנה ומעל כולם אהרון פוגל, ושום החלטה לא תתקבל בלי ברכת הדרך של אהרון פוגל. אם פוגל יגיד שהוא רוצה את ההיפך, אז אני אהיה קשוב. לעולם הוא לא כפה את דעתו, אבל תמיד ההנהלה קשובה מאוד מאוד לספונסר הראשי מגדל".

5. עפתם מהגביע, מאירופה, בליגה אתם צולעים. איפה הכישלון הכי גדול?

"אירופה מאוד חשובה למועדון וגם מאוד חשובה למגדל בגלל החשיפה, וזו אכזבה גדולה. אבל לא כישלון. קשה להגיד כישלון, כשאתה משחק מול קבוצות גדולות עם כסף ותקציבים יותר גדולים. אבל מאחר שברוב השנים האחרונות עברנו לפחות שלב, אז זו אכזבה מאוד גדולה. ההדחה מהגביע זה כישלון. נקודה. כי שם כבר לא היו לנו פצועים ואין תירוצים. בליגה אנחנו מקום שלישי, ולעשות היום סיכומים לגבי הליגה שהיא אפילו לא במחצית שלה זה לא רלוונטי. איפה שהיינו צריכים לנצח בליגה ניצחנו, איפה שהיינו צריכים להפסיד הפסדנו. הכי מעודד ומנחם שמאיפה שאנחנו נמצאים אנחנו יכולים רק לעלות. כולנו מאוכזבים כי לא ציפינו לעונה כזאת. אבל הנפגעים הראשונים הם האוהדים שרכשו מנויים ומתאכזבים בצדק".

6. איפה אתם עומדים מבחינה כלכלית?

"הלוואי שהבעיה שלנו השנה היתה כלכלית. אם ההצלחה שלנו על המגרש היתה כמו בגיוס כספים, היינו לוקחים אליפות 10 שנים ברצף. אנחנו עוד גוררים גירעון משנים קודמות, אבל זה לא משהו שגורם לפגיעה מקצועית".

7. היה שלב שקטש בא אלייך ואמר שזה לא עובד ושהוא רוצה ללכת?

"לא היה דבר כזה, ואם הוא יבוא ויגיד את זה הוא יקבל שתי סטירות. הוא יודע שנכרתה ברית ליותר משנה. כל מי שמתעסק בספורט יודע שיש מהמורות בדרך. ההנהלה, או מי שחי את הקבוצה, רצה וציפה לעמוד ביעדים. קיווינו. צריך עכשיו הרבה אוויר ואורך רוח. ואותם אלו שהיללו ועכשיו מספידים, הם עוד יתהפכו בחזרה".

8. מה הסיבה שאתם נותנים לאירופה כזאת חשיבות, גם תקציבית, בכל זאת זה רק יורוקאפ?

"אירופה זה נטל שעולה לנו 400-600 אלף דולר בשנה. אבל זו חשיפה לספונסרים, וחשיפה שמאוד מאוד חשובה למגדל. חוץ מזה שאירופה מבדלת אותנו משאר הקבוצות ונותנת לאוהדים שלנו עוד 6-8 משחקי בית. אנחנו משחקים כבר 19 שנה באירופה, וחשוב לנו לשמר את המסורת ולבנות את עצמנו ליום שהפועל ירושלים תעבור למשכן החדש, דבר שישדרג את הקבוצה גם כלכלית וגם מקצועית".

9. וויל סולומון היה טעות?

"אני יכול לבוא ולנסות לחפש כל שחקן לגופו, ואיך הוא בעייתי לקבוצה. אבל זה לא רציני. עד היום הקבוצה לא שיחקה שני משחקים רצופים עם אותו סגל. כשוויל חזר מהפציעה שלו, התחיל סיפור יובל נעימי, אחר כך יוגב אוחיון חזר מהפציעה שלו. אורי קוקיה נפצע, ואחר כך רנדל. התחלנו את הליגה במאזן 7-0 ואז שלושה שחקני חמישייה נפצעו, וכששישים אחוז מהחמישייה לא משחקים זה אף פעם לא יכול להיות פשוט. אני לא יכול להגיד שוויל הוא מקור הבעיה. אבל בוודאות אני יכול להגיד שאף אחד לא שכח לשחק, והמאמן לא שכח לאמן. כדורסל זה משחק קבוצתי. יכול להיות שכל אחד מהשחקנים שלנו כאינדיבידואל הוא קנון. אבל אצלנו הם לא מביאים את זה לביטוי כקבוצה, וזו בעיה".

10. לפני שנה וחצי דיברתי איתך, אמרתי לי שאתה כבר עייף מכל זה.

"העבודה לא נעשית יותר קלה. האחריות שלי כאן היא כבדה ולכן אין לי את הפריבילגיה של להשתמש במילים כמו נמאס או לא נמאס. מה שכן, יש תחושה חזקה של ריקנות עכשיו, כי שני יעדים שבנינו עליהם נמצאים מאחורינו בשלב מוקדם של העונה".

11. אתה עוד בריצות אחרי רוכש או שמבין שזה כבר לא יקרה בשלב זה של חייך?

"364 יום בשנה אני מחפש משאבים לקבוצה הזאת. לגבי מישהו שייקח את הקבוצה כבעלים, יש 3-4 משקיעים פוטנציאליים שאני מדבר איתם, אבל אני חושב שככל שבניית הארנה תתקדם זה יהפוך ליותר ויותר מעניין מבחינתם. אנשים מחפשים חדשנות, ולצערי בליגה שלנו שבה מכבי תל אביב קיבעה את מקומה כאלופה נצחית, הרצון לחדשנות ולשינוי הפכו ליותר רצויים ומתבקשים. עם כל הכבוד לקבוצות שזכו באליפות, שם המשחק הוא המשכיות. אני מאמין שביום שבו ייכנס גורם פרטי להפועל ירושלים ובניית הארנה תושלם, התנאים לתחרות הוגנת מול מכבי ישתנו. אין לי ספק שאז גם מפת הכדורסל תשתנה בארץ".