LSI לוג'יק סוגרת מרכז הפיתוח הישראלי בנשר ומפטרת כ-70 עובדים

זאת 4 שנים לאחר שרכשה את הסטארט-אפ הישראלי StoreAge ■ אלי שפירא: "זו לא פשיטת-רגל ולא בעיה בפעילות במרכז - ככה זה בהיי-טק, הדברים דינמיים"

4 שנים לאחר שרכשה את הסטארט-אפ הישראלי StoreAge והקימה מרכז פיתוח בישראל, החברה האמריקנית LSI לוג'יק סוגרת את המרכז שממוקם בנשר ומפטרת את 70 העובדים בו.

LSI, שמפתחת ומשווקת מוצרים בתחום המוליכים למחצה והאחסון, רכשה בסוף 2006 את סטוראייג' בכ-55 מיליון דולר. סטוראייג' הוקמה בשנת 1999 ועסקה בפיתוח מוצרים בתחום האחסון. עד למכירתה ל-LSI גייסה 34 מיליון דולר. במקביל, באותה תקופה LSI ביצעה רכישה גדולה בהרבה כששילמה 4 מיליארד דולר תמורת Agere, שגם לה הייתה פעילות בישראל. LSI נסחרת לפי שווי שוק של 3.7 מיליארד דולר.

"הסיבה לסגירת המרכז היא שינויים אסטרטגיים בחברה", הסביר היום (ג') אלי שפירא, האחראי על פעילות המרכז ומי שהקים וניהל בעבר את סטוראייג'. לדבריו, ב-LSI החליטו לשים דגש על השקעות בקווי מוצר אחרים מאלה שהמרכז בנשר התמחה בהם.

"זו לא פשיטת רגל, ולא בעיה בפעילות במרכז, שהייתה מוצלחת טכנית", הוא טוען. "ככה זה בהיי-טק, הדברים דינמיים. אי-אפשר לקבל רק את הטוב. לאנשים היה פה טוב, אבל אף אחד לא חושב שזו עבודה כמו בהסתדרות".

שפירא עסוק בניסיון לעזור למפוטרים למצוא עבודות אחרות. לדבריו, לאחר סגירת המרכז, ל-LSI תישאר פעילות בפארק אפק בראש העין, שם מועסקים כמה עשרות עובדים. ל-ISL 5,000 עובדים בעולם.