תנו סיבה לבקר אתכם בפייסבוק

המשפט "חפשו אותנו בפייסבוק" מופיע כיום בתחתית של כל מודעה/שלט חוצות/סרטון טלוויזיה ■ האם זה מספיק? נחשו

אין כמו טרנדים כדי להעביר אנשי שיווק מוכשרים על דעתם. הטרנד הנוכחי, מדיה חברתית, הוא ללא ספק חתיכה לוהטת שמשנה פרדיגמות שיווקיות רבות שנים וגורמת לכל מי שעוסק בתחום הפרסום והשיווק לבחון מחדש את המתודולוגיות שהוא עובד לפיהן ולבחור לעצמו סט מדדים חדש של הצלחה שיווקית.

אחד הסממנים העיקריים של התופעה הוא הוספת המשפט "חפשו אותנו בפייסבוק" בתחתית כל מודעה/שלט חוצות/סרטון טלוויזיה. המהדרין מוסיפים לוגו כחלחל עם האות F המפורסמת, כדי שחלילה לא ייחשדו כמי שלא הצטרפו עדיין לחגיגה.

האם זה מספיק?

זכור לי שקראתי על ניסוי שנערך באחת האוניברסיטאות בארה"ב. בניסוי זה נשלחה הנסיינית להידחף לתור של סטודנטים למכונת הצילום. כאשר היא נדחפה ללא הסבר, היו התגובות שליליות, ורוב האנשים התרעמו על המעשה; אבל כאשר הוסיפה הנסיינית סיבה שבגללה היא נזקקת להידחף לתור, השתנו התגובות לחיוביות, וברוב הפעמים היא נענתה בחיוב ובאדיבות.

המעניין הוא שכמעט ולא היתה חשיבות לסיבה שאותה סיפקה הנסיינית. אפילו משפט פשוט כמו "אפשר להידחף? אני נורא ממהרת", הספיק כדי לשנות את התגובות משליליות לנייטרליות - ולעיתים אפילו לחיוביות. ברגע שהיא הוסיפה סיבה לכך שהיא צריכה להידחף לתור ולא לחכות כמו כולם - הסנטימנט כלפי המעשה השתנה לחלוטין.

בחזרה לענייננו: כאשר מותג כותב "חפשו אותנו בפייסבוק" הוא לא נותן לנו שום סיבה לעשות מעשה. אבל, אם הטקסט יהיה למשל "למבצעים בלעדיים, חפשו אותנו בפייסבוק" הוא נותן לצופים סיבה להיכנס לעמוד המותג. הניחוש שלי הוא שלא משנה מה תהיה הסיבה, תמיד יהיה שינוי בתוצאות.

וכך, משפטים כמו "לשירות לקוחות כנסו לעמוד הפייסבוק", "למידע נוסף כנסו..." ודומיהם - לא רק שיגרמו להרבה יותר כניסות, הם גם יסבירו לקהל מה המותג עושה בפייסבוק ומה ייצא לו מזה שהוא יכנס לעמוד.

רוצים ללמוד יותר על שיווק באינטרנט? כנסו לעמוד שלנו בפייסבוק :)

הכותב הוא מנכ"ל חברת d-say Interactive