החוזה עם הלקוחה הסתיים, מי עדן לא אספה את הבר. מי ישלם?

‎לקוחה של מי עדן סיימה את החוזה עם החברה, אך מי עדן לא אספה את בר המים ותבעה את הלקוחה על הציוד ■ רק בעקבות פניית "גלובס" הודיעו נציגי החברה על ביטול התביעה

א', לקוחה לשעבר של חברת מי עדן, כמעט והגיעה להוצאה לפועל לאחר שנציגי החברה נמנעו מלאסוף את הציוד. במשך 4 שנים, משנת 2004, היתה א' לקוחה מרוצה של מי עדן והחזיקה בביתה בר ביתי של החברה.

באוגוסט 2008, כשעברה דירה, החליטה א' לסיים את החוזה, הודיעה על כך טלפונית לחברת מי עדן ואף שלחה פקס כפי שהתבקשה - ובו הסבירה כי היא עתידה לעבור דירה בחודש שלאחר מכן.

"מרגע זה", היא מספרת, "הפך העניין והטיפול בבקשה הכי פשוטה לכאורה - איסוף המתקן - לבלתי נסבל. עשרות טלפונים למנהל האזורי לא נענו".

מועד עזיבת הדירה הגיע, ועל אף הבטחות לאיסוף המתקן - הדבר לא קרה. בני-הזוג פנו שוב לנציג המכירות של החברה וביקשו את עזרתו. הוא ונציג אחר של החברה הבטיחו כי הנושא יטופל - אך איש לא קבע איתם מועד לאיסוף.

"בשלב הזה נואשנו ועברנו לשלב האיומים", אומרת א', "בתקווה שיסייעו ויקדמו את העניין. הדירה היתה אמורה לעבור לבעלות רוכש הדירה, והודענו כי אם לא המתקן לא ייאסף עד מועד העזיבה - הוא ייזרק, ולא נהיה אחראים עליו. 'אין בעיה, שייזרק', השיב נציג השירות".

במשך שנה וחצי נשמרה דממת אלחוט. אלא שאז התקבלה שיחה קרירה מנציג שירות שאיים בתביעה, מבלי שהסכים לשמוע דבר וחצי דבר על השתלשלות האירועים.

שנה נוספת חלפה - ואז, שנתיים וחצי לאחר סיום ההתקשרות, קיבלה א' מכתב רשום מעורך דין המבקש להתריע בטרם הגשה לביצוע תביעה על סך מעל ל-2,000 שקל. כשפנתה לבדוק במה מדובר, הועברו אליה תמלילי שיחת ה"איום" שבה הסירה אחריות מהציוד.

"האם על רשלנות וחוסר התייחסות של חברת מי עדן אני צריכה לתת את הדין ולשאת בקנסות?", שאלה א' בפנייתה ל"גלובס". ניסיונות לשוב ולהסביר את מהלך העניינים העלו חרס, והתביעה עמדה לפתחה של ההוצאה לפועל.

רק בעקבות פניית "גלובס" הודיעו במהירות מרשימה נציגי החברה על ביטול התביעה. את נכונותה מגדירה החברה כהתנהגות "לפנים משורת הדין", תוך העברת האחריות ללקוחה, אף שהודתה במאמצי הלקוחה לעשות את המוטל עליה.

תגובת מי עדן: "מי עדן עושה כל מאמץ להגיע אל לקוחותיה ולתת להם שירות איכותי ומקצועי. הלקוחה ביקשה לתאם הגעת נציג לבית שעזבה. בשל מעברי הדירה, התיאומים לא צלחו. לפי חוזה ההתקשרות של מי עדן עם לקוחותיה האחריות על המוצרים והשבתם לחברה נמצאת בידי הלקוח, ובמקרה דנן התקיים קושי בתיאום מועד בו תהיה הלקוחה נוכחת בביתה.

"אף-על-פי כן שוחחנו עם הלקוחה, ולפנים משורת הדין היא זוכתה לשביעות-רצונה, לאור ניסיונותיה להחזיר את המתקן".