ספרד ואיטליה הצליחו לגייס 9 מיליארד אירו באגרות חוב

(עדכון) - יום לאחר שפורטוגל עשתה זאת - הצליחו גם ספרד ואיטליה לעמוד ביעדים שהציבו לעצמן בהנפקה ■ בספרד התקבלו ביקושים של יותר מפי 2 ובאיטליה - פי 1.4

ספרד הצליחה לגייס היום (ה') 3 מיליארד אירו באמצעות אג"ח המיועדות לפירעון בעוד 5 שנים. בכך הצליחה המדינה לעמוד ביעד שהציבה לעצמה.

הריבית לאג"ח נקבעה ברמה של 3.25% כאשר הריבית לאגרות חוב ל-10 שנים עומדת על 4.54%. ממשרד האוצר הספרדי נמסר כי נרשמו ביקושי יתר של פי 2.1, כלומר מעל 6 מיליארד אירו - גבוה משמעותית מביקושי היתר בהנפקה הקודמת שעמדו על כ-1.6 בחודש נובמבר.

מאוחר יותר הודיעה איטליה כי הצליחה לגייס 6 מיליארד אירו - מחציתן באג"ח ל-5 שנים ומחציתן ל-15 שנה. הביקושים שנרשמו היו גבוהים פי 1.4 מההיצע.

עוד באירופה, היום צפויות להתפרסם החלטות הריבית בבריטניה ובאיחוד האירופי - אשר על פי הצפי המוקדם צפויות להיוותר על כנן. המשקיעים צפווים להתייחס יותר לנאומים של שני נגיד הבנק - שיתייחסו לסוגיית רכישות האג"ח של מדינות באיחוד האירופי, ובמקרה של הבנק האירופי - להיערכות הקיימת לחילוץ מדינות הנתונות תחת לחצים פיננסיים.אתמול,

כזכור, אתמול פורטוגל הצליחה לגייס סכום כולל של 1.25 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח - 650 מיליון אירו באגרות שמועד פרעונן נקבע לשנת 2014 ו-600 מיליון אירו נוספים באג"ח המיועד להיפרע בשנת 2020. הסכום שגוייס מצוי בקצה העליון של הטווח שהציבה לעצמה הממשלה בפורטוגל, וההנפקה אף זכתה לביקושי יתר של פי 3.2.