בפער קטן: לבייב - יצואן היהלומים הגדול בישראל אשתקד

לבייב ייצא יהלומים ב-366 מיליון דולר בשנת 2010 - זינוק של 52% לעומת 2009 ■ במקום השני: חברת היהלומים של לאו שכטר, עם ייצוא של 359 מיליון דולר

לב לבייב שוב הוכתר כיצואן היהלומים המלוטשים המוביל של מדינת ישראל בשנת 2010, כך עולה מרשימה שפורסמה (ה') על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה וכוללים את רשימת החברות המובילות בענף. היקף הייצוא של חברת היהלומים בבעלות לבייב (.L.L.D) עלה ב-52% לרמה של 366 מיליון דולר במהלך שנת 2010. אמנם רמה זו, עדיין נמוכה בכ-12% מרמה שנרשמה בשנת 2008.

פעילות היהלומים של לבייב חובקת העולם כאשר לחברת LLD Dimonds שבבעלותו, יש נתח במכרה באנגולה, מפעל תכשיטים במוסקווה, רשת קמעונאית למכירת יהלומים ותכשיטים, ומפעל ליטוש מרכזי של החברה בישראל בנוסף למפעל נוסף לליטוש יהלומים בנמיביה.

נזכיר כי לבייב הוא סוחר היהילומים הראשון שנמצא בכל שלב של שרשרת ייצור היהלומים - משלב הכרייה, דרך הליטוש והחיתוך ועד השיווק.

גם חברת לאו שכטר יהלומים שמרה על המקום השני בארה"ב, אשר דיווחה על זינוק של כ-67% בייצוא היהלומים המלוטשים לרמה של 359 מיליון דולר. חברת MID House of Dimonds טיפסה שני מקומות למקום השלישי, לאחר שדיווחה על עלייה של 16% בייצוא היהלומים לרמה של 160 מיליון דולר.

נציין כי חברת האחים ירושלמי שמוקמה במקום הרביעי ברשימת היצואנים של 2009 לא פירסמה נתונים השנה.