ח"כ מאיר שטרית: "ארגוני השמאל, ועדות החקירה שיחקרו אתכם לא חוקיות. אני קורא לכם לצפצף עליהן"

(עדכון) - אלפים מקדימה, העבודה, מרצ וארגוני השמאל הפגינו בת"א ■ ח"כ ניצן הורביץ: "קל מדי לדבר על אלי ישי וליברמן, אבל הדג מסריח מהראש - וזה נתניהו וברק" ■ "את האסון בכרמל ומשבר הדיור לא רוצים לחקור, אבל מה כן? את האנשים שחושבים! אל תתפלאו אם המילים של ליברמן יהפכו לסכינים ולכדורי אקדח"

אלפים מפעילי השמאל הפגינו הערב (מוצ"ש) נגד הצעת החוק להקמת וועדת חקירה שתבדוק את מקורות המימון של ארגוני השמאל, התבטאויותיו של שר החוץ אביגדור ליברמן בנושא וסרטוני ההסתה שפורסמו נגד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שי ניצן ושר הביטחון אהוד ברק. ליברמן קרא לפעילי השמאל "סייעני טרור".

האירוע אורגן על ידי מטה משותף של מפלגות פוליטיות, ארגונים חוץ פרלמנטרים ותנועות ציבוריות, ולטענת המארגנים. בהפגנה ישתתפו חברי כנסת ממר"צ, חד"ש, קדימה, העבודה ותע"ל.

חבר הכנסת מאיר שטרית מקדימה אינו נוהג להשתתף בהפגנות מסוג זה, אולם במקרה זה הוא החליט לחרוג ממנהגו. "מדובר במקרתיזם, אם מישהו חושב שזה לגיטימי שגוף פוליטי כמו הכנסת יחקור גופים שמתנגדים לו - זו פשוט שערורייה", אמר שטרית הבוקר בשיחה עם חדשות 2. "הרי מחר יכול להגיע ראש ממשלה מהשמאל ולפי אותה נורמה לחקור ארגוני ימין", הסביר שטרית.

ח"כ ניצן הורביץ' אמר הערב בכנס: "ישראל הדמוקרטית היא עדיין הרוב, יש כאן יותר מ-20 אלף אנשים. מעלים על המוקד את ארגוני זכויות האדם - את האסון בכרמל ומשבר הדיור הם לא רוצים לחקור, מה כן חוקרים? את האנשים החושבים! והכל בשביל רווח פוליטי ציני מכוער ומסוכן. אל תתפלאו אם המילים שלהם יהפכו לסכינים ולכדורי אקדח.

"קל מדי לדבר על ישי וליברמן, אבל הדג מסריח מהראש וזה נתניהו. הוא מממן את הכפייה הדתית. לנתניהו יש שותף שקט ונאמן, בממשלה הכי גזענית בתולדות מדינת ישראל. השותף הזה הוא שר הביטחון. איך אתה לא מתבייש, מר ברק? אתם בדיחה עצובה! בשביל מה בגדתם בכל העקרונות האלו, בשביל כמה כיסאות?"

ח"כ שטרית אמר בעצרת: "ז'בוטינסקי מתהפך בקברו כשהוא רואה את חבריי לשעבר מהליכוד, עריצי הרוב, בקואליציה הזויה שגורמת נזק למדינה. ההחלטה של הכנסת לחקור את ארגוני השמאל שמה את מדינת ישראל כמדינה חשוכה. לוועדות החקירה שיקומו אין כל חוקיות, אם יכולים לחקור קבוצה יכולים לחקור גם יחידים ואז יחקרו גם כל עיתונאי שידבר נגד השלטון. ארגוני השמאל, אתם רשאים לצפצף עליהם! לוועדות הללו אין כל סמכות חוקית. אין להן שום ערך מעשי או משפטי.

"לאנשי הימין אני אומר: צה"ל יגן על עצמו גם בלעדיכם, יש רשויות חוק במדינה הזו. שום דבר לא יכסה את הבושה הזו בהצבעה הזו של הכנסת. אני בטוח שנצליח להפיל את המהלך הזה, הוא לא יושלם".