אל-אריאן: "רוכשי אג"ח אירופאיות יספגו תספורת רצינית"

מנכ"ל פימקו: גוש האירו לא יצליח לעצור את ההידרדרות אם לא יתנו מענה לבעיית הגירעונות התופחים ■ "ככל שהמדינות יידחו את הטיפול הנמרץ, כך המצב יילך ויחמיר"

"משקיעים באג"ח של מדינות אירופה צריכים להיות מוכנים לזה שהם יספגו הפסדים", כך אמר היום (ו') מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם בראיון ב-CNBC. אל-אריאן צופה כי גוש האירו לא יצליח לעצור את ההידרדרות ויתקשה להשיג שליטה על משברי החוב, אם לא יתנו מענה לבעיית הגירעונות התופחים.

לדברי אל אריאן, גוש האירו כולו נמצא בסכנה - "גוש השלג התחיל בבעיות של יוון ואנחנו רואים ונמשיך לראות בעיות דומות גם בשאר מדינות בגוש - כמו למשל בפורטוגל. התשואות על אגרות החוב של מדינות אלה מזנקות, ומי שרוכש אותן יפסיד!", אמר.

אל-אריאן סבור, כי ממשלות אירופה לא נוקטות באמצעים הנחוצים כדי להשתלט על כדור השלג הזה, אלא רק דוחות את הקץ. "בסופו של דבר, אנחנו נראה תספורת רצינית באג"ח הממשלתיות של חלק ממדינות אירופה, וככל שהמדינות יידחו את הטיפול הנמרץ, כך המצב יילך ויחמיר", לדבריו.

עם זאת, אל-אריאן סבור כי זהו זמן מצויין להיות משקיע, לאור ההזדמנויות שעולות מהטלטלה בשווקים באירופה - כשהוא מציין לטובה אג"ח מוניציפליות בארה"ב. מנכ"ל פימקו גם ציין לשבח את הבנק המרכזי האמריקני בטיפול באבטלה הגואה.