"הקלטה בסתר" של חרירי: מתדרך עד להאשים את סוריה

ערב פרסום דוח ועדת החקירה בפרשת חיסול חרירי, משדרת רשת טלוויזיה בלבנון הקלטות סתר, לכאורה, בהן נשמע סעד חרירי מתדרך עד מרכזי בפרשה ומבקש ממנו להעיד נגד סוריה

ערב הגשת כתב האישום בפרשת חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, שולף הערב חיזבאללה "שפן חדש": הקלטות, בהן לכאורה, נשמע סעד חרירי, ראש הממשלה המכהן ובנו של רפיק אל-חרירי, יחד עם ראש המודיעין הלבנוני וויסאם חסן וסגן ראש ועדת החקירה גרהארד להמן - מתדרכים את העד בפרשה, מוחמד זוהיר צדיק, להטיל את האחריות לרצח על סוריה.

ה"הקלטות" פורסמו אתמול (שבת) בכתבה מיוחדת של רשת New-TV, מבלי שנמסר מה מקורן. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, טען בעבר כי קיימים בידיו חומרי הקלטה רבים הקשורים לוועדת החקירה, ואף האשים כי ועדת החקירה הבינלאומית משוחדת ולא מהימנה.

ברשת הטלוויזיה ששידרה הערב את ההקלטות, הודיעו כי מחר בשעות הערב ישודרו הקלטות נוספות, המתעדות לכאורה את ראש הממשלה סעד חרירי, מאשים בעדותו בפני החוקרים את גיסו של הנשיא אסד, ראש המודיעין הסורי, בתכנון הרצח שבוצע ב-14 בפברואר 2005.

טיוטת כתב האישום של ועדת החקירה בפרשת חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, תוגש לבית הדין הבינלאומי בהאג כבר ביום שני הקרוב - כך מאשר הערב שר העבודה הלבנוני בראיון לכלי תקשורת מקומי. עוד קודם לכן, כבר מחר בערב, צפוי לנאום מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ולהתייחס להתפתחויות האחרונות במדינה.

"טיוטת כתב האישום תוגש בתוך 72 שעות", אמר הערב שר העבודה הלבנוני בוטרוס חרב. "קיבלנו אישור לכך מבית הדין בהאג". דבריו באים לאחר הדיווח הבוקר בעיתון הלבנוני "א-נהאר", לפיו הטיוטה אכן תוגש עד יום שני השבוע.

בתוך כך, דווח אתמול ברשת "אל-מנאר" של חיזבאללה, כי מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, צפוי להתייחס להתפתחויות הדרמטיות במדינה בימים האחרונים, בנאום מיוחד שיישא ממקום מחבואו בלבנון. נסראללה צפוי לשאת דברים בשעות הערב, ולבנון כולה ממתינה למוצא פיו של האיש שהפיל במו ידיו את ממשלתו של סעד חרירי.