דוח: נעצר הגידול במספר תלונות הציבור נגד יחידות משרד המשפטים

ב-2009 חלה ירידה קלה במספר התלונות שהוגשו, 6,027 במספר - לעומת 2008, אז הוגשו 6,065 תלונות ■ מתוך סך התלונות שהוגשו, 71 תלונות נמצאו מוצדקות ו-81 מוצדקות חלקית

נעצר הגידול במספר תלונות הציבור המוגשות נגד היחידות השונות של משרד המשפטים - כך עולה מהדוח השנתי של היחידה לפניות הציבור במשרד המשפטים לשנת 2009, שפורסם היום (א').

על-פי הדוח, בשנת 2009 חלה אף ירידה קלה במספר התלונות שהוגשו, 6,027 במספר - לעומת שנת 2008, אז הוגשו 6,065 תלונות, וזאת לעומת עלייה דרמטית במספר התלונות מדי שנה בשנים הקודמות.

מתוך סך התלונות שהוגשו, היו רק 1,358 רלוונטיות למשרד המשפטים, ומתוכן נמצאו 71 תלונות מוצדקות ו-81 מוצדקות חלקית.

היחידות העיקריות שנגדן הוגשו תלונות הן האגף לרישום מקרקעין - הטאבו; אגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי; רשם החברות; והיחידה לסיוע משפטי. בעניינה של פרקליטות המדינה התקבלו 105 תלונות, מתוכן 14 נמצאו מוצדקות באופן מלא או חלקי.

בין התלונות שנמצאו מוצדקות: אדם שלטענתו נפל קורבן לנוכלת שהגישה נגדו תלונת-שווא במשטרה, התלונן על כך שהתיק נגדו נסגר בעילה של "חוסר ראיות מספיקות", ולא בעילה של "חוסר אשמה", וכי פניותיו הרבות לפרקליטות בעניין זה לא נענו. בעקבות תלונתו שונתה עילת סגירת התיק נגדו.

אדם אחר, ששימש עד מטעם הפרקליטות במשפט, טען כי על אף שבית המשפט פסק לטובתו תשלום בגין עדותו, הסכום לא שולם לו. בפרקליטות הסבירו כי "עקב לחץ בעבודה, נשמט הטיפול בתשלום זה", ובעקבות התלונה הועבר אליו התשלום.