ענבל אור מתכננת להקים 40 דירות בקבוצת רכישה בר"ג

חברת אור סיטי נדל"ן מתכוונת להקים בניין בן 7 קומות בעלות של 22 מיליון שקל ■ המחיר ההתחלתי: 980 אלף שקל לדירת 2 חדרים

חברת אור סיטי נדל"ן של מארגנת קבוצות הרכישה ענבל אור השלימה השבוע רכישה של אופציה בת שלושה חודשים על אופציה בגודל דונם ברמת גן- כך הודיעה היום החברה.

המדובר בשטח של דונם ברחוב גולומב 10 ברמת גן, בו מתכוונת החברה למכור 40 יחידות דיור במסגרת קבוצת רכישה שתתארגן בחודשים הקרובים, משך זמן האופציה. בפרוייקט יוצעו יחידות דיור עם 2, 3 ו-4 חדרים - כאשר המחיר ההתחלתי לדירה הזולה ביותר יהיה 980 אלף שקל, על פי הודעת החברה. בבניין המתוכנן יוקמו 7 קומות.

"הפרויקט, שייקרא 'נווה גולומב', הוא זול בכ-20 אחוזים ממחירי האזור - מה שמוכיח שקבוצות רכישה הן עדיין אופציה אטרקטיבית לרוכשים", טוענת אור - ומגיבה בכך בין היתר להחלטה שהתקבלה לפני מספר חודשים, במסגרתה הוחלט לחייב במע"מ את קבוצות הרכישה: הגדרת "עסקת אקראי" בחוק המע''מ הורחבה כך שמכירת קרקע לקבוצת רכישה בידי אדם שאין עיסוקו במכירת מקרקעין תיחשב "עסקת אקראי", שבה המוכר יהיה חייב במע''מ.

בראיון עם ענבל אור בגלובס TV ביוני אשתקד, אור אמרה כי "מרגע שהגעתי מב"ש והיום שהגעתי לת"א, זה היה כל יום מלחמת הישרדות וכל יום זה לרוץ ולהילחם בכל העולם בשביל להצליח וכל יום זה עוד יום שאני לומדת ממנו ולוקחת איתי הביתה הרבה מאוד חוויות של ללמוד מהם ליום הבא - כל הזמן מגיל קטן, עסקתי במכירות, כי הבנתי ששם באמת נמצא הכסף הגדול. אבל באיזה שהוא שלב בחיים הפסיק לעניין אותי הכסף והתחיל יותר לעניין אותי העשייה".

במאי 2010, כזכור, אור מימשה אופציה לרכישת מגרש ברחוב אחד העם בעיר, בפרויקט מגורי היוקרה "אור על הפארק" ברמת גן המיועד להקמת מגדל בן 27 קומות ו-100 יחידות דיור. אור שילמה על המגרש, ששטחו כשני דונם, סכום של 65 מיליון שקל.

נציין כי על אף ההמולה התקשורתית הרבה סביבה, נכון לנובמבר אשתקד ענבל אור אור מסרה לחברי קבוצות רכישה שארגנה 31 דירות בלבד. אור אמנם סיימה מספר פרויקטי בוטיק לא גדולים בתל אביב, רמת גן וגבעתיים, אך האתגרים הגדולים שהציבו אותה בקדמת הבמה עדיין לפניה והם אכן לא היו מביישים אפילו יזמים מנוסים.

הפרויקט הראשון, והקטן מבין השניים, מגדל "אור על הפארק" ברמת גן, צפוי לכלול 100 יחידות דיור; הפרויקט השני, מגה-פרויקט בן 486 יחידות דיור - "מגדלי הצעירים" בתל אביב, בו שותפה אור עם קבוצת חג'ג', שבבעלות האחים עידו וצחי חג'ג'.