יו"ר תפרון: "התוצאות לא מדהימות, העתיד יהיה יותר טוב"

ארנון טיברג, ציין את יציאתה של חברת הטקסטיל ל"דרך חדשה" באירוע שנערך בבורסה

במרכז המבקרים של הבורסה נערך ביום חמישי בערב אירוע לא שגרתי: שלוש דוגמניות ודוגמן צעדו על מסלול בתצוגה של בגדי ספורט והלבשה תחתונה. התצוגה הייתה חלק מאירוע שערכה חברת הטקסטיל תפרון, לציין את היציאה לדרך חדשה, או מה שבחברה מכנים "תפרון החדשה".

תפרון פעילה בשלושה תחומים: אל-תפר, טקסטיל רגיל וייצור בגדי ים. החברה נקלעה לקשיים חמורים שכמעט הביאו לסגירתה לפני כשנה, ועברה מאז תהליך ארוך של התייעלות, הסדר עם הבנקים ושיפור המאזן. לאחרונה נכנסה להשקעה בחברה משפחת ליברמן מקנדה, ותפרון קיבלה לידיה נכסים של חברת נובל של המשפחה הקנדית. המשקיעים החדשים מחזיקים כעת בגרעין שליטה (כ-45%) יחד עם מבטח שמיר. תפרון נסחרת מעבר לדלפק בארה"ב ובבורסה המקומית בשווי של 87 מיליון שקל.

גם בכירי תפרון מודים שהמצב בחברה עדיין רחוק מלהבריק, אבל האופטימיות היום גדולה בהרבה מזו שהייתה לפני כמה חודשים. "התוצאות עדיין לא מדהימות, אבל אנחנו מסתכלים קדימה לעתיד הרבה יותר טוב", אמר יו"ר תפרון, ארנון טיברג, שהגדיר קודם לכן את המהלך שעברה החברה בחודשים האחרונים "פלא כלכלי". "זה לא יהיה קל, אל תצפו לגדולות ונצורות בטווח מיידי, אבל אפשר להגיע להישגים", הוסיף טיברג.

"כולנו התגייסנו"

המנכ"ל, עמית מרידור, נכנס לתפקידו לפני שנה, כשהחברה הייתה במו"מ עם הבנקים. הוא סיפר על הניסיונות לשכנע את חברי ההנהלה להישאר בחברה למרות הקשיים. "עובדים, ממשלה, משקיעים - כולנו התגייסנו למנוע מתפרון להפוך לעוד סיפור עצוב", אמר מרידור. מרידור הציג מצגת קצרה על העבר של תפרון, שבו השנים 2000-2006 היו "שנות הזוהר". לאחר מכן הגיע שקף ובו הכותרת "מאל-תפר לתפרנים". לדבריו, החברה לא התאימה את עצמה למצב ולא עמדה בעומס. "ב-2009 בלבד החברה שילמה 7-8 מיליון דולר על הטסות סחורה וקנסות על איחורים", הוא אמר. היום, לדבריו, תפרון היא "חברה בריאה שיוצאת לדרך חדשה".

מרטין ליברמן, המשקיע החדש, הוא יהודי קנדי שבחן בעבר אפשרות להיכנס לפעילות בארץ. "היה רגע מרגש כשנוצרה ההזדמנות", הוא אמר. החזון שלו לתפרון כולל כמה מרכיבים: "לייצב את הספינה - שההנהלה לא תצטרך לדאוג איך היא משלמת חשבונות מחר; לחזק את גאוות העובדים; לבנות מחדש את הטכנולוגיה והחדשנות; להשתמש בנובל כראש גשר לצמיחה בשוק הקמעוני בצפון אמריקה ולהגדיל את המכירות בשוקי אסיה, תוך השארת הפעילות בישראל".

באירוע השתתפו גם סילבן שלום, השר לפיתוח הנגב והגליל ומשנה לראש הממשלה, וכן שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.