הזדמנות ישראלית: משרד התשתיות אישר תוכנית העבודה בפלאג'יק

השותפות הודיעה לבורסה כי התקיימו תנאי הקלוזינג לרכישת 10% מרישיונות החיפוש פלאג'יק ■ השלב הבא: פענוח הסקרים הסייסמיים שבוצעו באזור עד חודש מאי

עכשיו זה סופי: שותפות חיפושי הגז הזדמנות ישראלית הודיעה היום (ב') בדיווח לבורסה כי התקיימו תנאי הקלוזינג לרכישת 10% מרישיונות החיפוש פלאג'יק.

כמו כן, פלאג'יק הודיעה להזדמנות ישראלית כי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות אישר את תוכנית העבודה שהוגשה לו ע"י פלאג'יק. השותפות תדווח על תוכנית העבודה לבורסה, לאחר שתקבל אותה מפלאג'יק.

"אנו שמחים שהממונה אישר את תכנית העבודה של פלאג'יק בגין הרישיונות ומצפים להתקדם בתוכנית העבודה", אמר אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית.

כזכור, הזדמנות ישראלית חתמה על ההסכם עם פלאג'יק בתחילת חודש ספטמבר לרכישת 10% מ-6 רישיונות חיפושי גז במים עמוקים: "ישי", "עדיתיה", "ללה", "יהב", "יועד" ו"אילה". רישיונות אלה מוחזקים על ידי פלאגי'ק. היקף העסקה עמד על 2.5 מיליון דולר.

הרישיונות משתרעים על שטח כולל של כ-2 מיליון דונם, כ-170 ק"מ מערבית לחיפה וגובלים ברישיונות "גל" ו"לוויתן". על פי ההסכם שנחתם, ושאושר לפני כשבוע באסיפה הכללית של הזדמנות ישראלית, השותפות תישא בחלקה היחסי בעלויות המשותפות הקשורות בפעילות בשטחי הרישיונות.

הדרך למציאת גז עודנה ארוכה; בחודשים האחרונים הושלמו בשטחי הרישיונות שני חלקי הסקר התלת-מימדי בהיקף כולל של כ-1,555 קמ"ר. תוצאות הסקרים צפויות להתקבל עד חודש מאי. לאחר מכן יוחלט האם להמשיך לקידוח אקספלורציה במבנה.

בהזדמנות מדגישים כי העברת הזכויות ברישיונות עדיין כפופה לאישור הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות.