גאדג'טים: Kinect של מיקרוסופט - משדרגת את המשחק

בתחילת נובמבר השיקה מיקרוסופט את אביזר התנועה שלה לקונסולת האקס בוקס 360 ■ מדובר בחוויית משחק שונה ומהנה, שמקפיצה את עולם הגיימינג שלב אחד קדימה

בתחילת נובמבר השיקה מיקרוסופט בעולם את אביזר התנועה שלה - Kinect לקונסולת האקס בוקס 360. ישראל עדיין לא זכתה לייבוא רשמי של המוצר הזה או לקונסולה עצמה על-ידי הסניף המקומי של מיקרוסופט. במקום זה, כוחות השוק עשו מה שהם תמיד עושים, מצאו פתרון אלטרנטיבי - יבוא מקביל. רשת באג החלה לייבא בשבועות האחרונים ערכה הכוללת את הקונסולה פלוס האביזר עצמו.

מצלמת תנועה: עולם הגיימינג נמצא כבר מספר שנים במגמה להפעלת משחקים באמצעות תנועה. הקינקט הוא מצלמה המאפשרת להפעיל את קונסולת המשחקים הזו, בצורה שנראית ככזו שנלקחה מסרט עתידי של סטיבן שפילברג. המצלמה מזהה את האנשים הנמצאים בחדר מולה והיא מאפשרת להפעיל משחקים באמצעות תנועה או קול. המערכת יודעת לזהות מי האדם המדבר והיא מאפשרת לשחק במשחקים ללא שום אביזר חיצוני. כך, שבמשחק מכוניות האדם המפעיל אותו יחזיק את הידיים באוויר, כאילו הוא מחזיק הגה, ובמשחק כדורגל ניתן לבעוט באוויר עם הרגליים כדי לתפעל את הכדור הווירטואלי. בממשקים אחרים בקונסולה ניתן לדפדף באוויר עם הידיים בקטלוג הסרטים ולהורות לקונסולה להתחיל לנגן את הסרט.

על המוצר הזה, אחראית בחלקה חברת פריים סנס הישראלית.

הייטק מיקרוסופט Kinect קינטק
 הייטק מיקרוסופט Kinect קינטק

ממשק: הפעלת הממשק מלהיבה במיוחד בפעמים הראשונות. כדי לעבור לתפריט של הקינקט, תצטרכו לנופף את היד שלכם באוויר מול המצלמה או לחלופין להגיד את המילה "אקס בוקס" ואז את המילה "קינקט" והקונסולה תדע לעבור למסך המתאים, שלא מחייב שום שימוש בבקר המשחק.

זיהוי קולי: לקינקט יש יכולת זיהוי קולי שמוגבלת למספר מילים מצומצם שמוצג על המסך. הזיהוי עושה כאן את העבודה בצורה טובה והוא אפילו מזהה כמעט ללא בעיה מבטא ישראלי.

תנועות: הפעלת משחק מחייבת את המכשיר לסרוק אתכם וגם לבצע סריקה של השטח בו אתם נמצאים, כדי להבין את המרחק שלכם מהמכשיר. הקינקט משתמש בידיים וברגליים שלכם לצורך ההפעלה. הבעיה היא שכדי ששני אנשים ישחקו, דרוש סלון יחסית גדול ונטול שולחנות וכורסאות שבהם עלולים לבעוט בטעות. נראה שבמיקרוסופט שכחו שכנראה אנשים ישימו את המכשיר הזה בחדרי משחקים. ייתכן שבעתיד, כשהממשק של קינקט יוטמע בעוד מוצרים, נתאים את סביבת המגורים שלנו לצורת הפעלה חדשה של מכשירים.

משחקים: מגוון המשחקים שהגיעו אלינו היה מצומצם. Kinect Adventures הוא משחק שהגיע עם הקונסולה עצמה. מדובר כאן במספר משחקי ספורט שונים, שמדגימים בצורה טובה את יכולות הקינקט. במשחק שבו עומדים על אבוב ששט בנהר, אפשר להזיז אותו לצדדים באמצעות צעד ימינה או שמאלה, לקפוץ באוויר כדי שהאבוב יתרומם, ולהושיט את הידיים למעלה כדי לתפוס מטבעות.

משחק אחר הוא Game Party In Motion (עולה 300 שקל), שמציע 16 משחקי ארקייד כמו זריקת כדור לסל או הוקי אוויר בו תוכלו לשלוט בידית קטנה ולהזיז את הדיסקית על הלוח.

ניסינו גם את הדמו המהנה של Dance Central. מדובר בעצם בדור הבא של משחקי הריקוד, משהו שאולי מזכיר במקצת את שטיחי הריקוד שהתחברו פעם לפלייסטיישן. הרעיון הוא לחקות את צורת הריקוד של הדמות במשחק, כאשר המכשיר מדריך אתכם במפורט איך לבצע כל תנועה.

לימוד: הבעיה הגדולה היא שמלבד מספר תנועות בסיסיות שיעזרו לכם לעשות הפסקה של המשחק או לנוע בתפריט, כל משחק מחייב ללמוד שיטות הפעלה שונות, מה שהיה קצת מתסכל ומעצבן כאשר עוברים בין משחקים.

בשורה התחתונה: למרות שאחרי פחת מחצי שעה של משחק תרגישו מותשים כאילו סיימתם ריצה בפארק, מדובר בחוויית משחק שונה ומהנה, שמקפיצה את עולם הגיימינג שלב אחד קדימה.

מחיר ברשת באג: 2,200 שקל לגרסה הכוללת את הקינקט וכונן קשיח בנפח של 4 ג'יגה לאקס בוקס 360.

ציון: 9.5.