חדשות 10 תערוך מחקר על עתיד הגשת המהדורה

המחקר יבחן האם הציבור מעדיף את יעקב אילון לבדו או עם מגישה נוספת לצידו, זאת לאור הודעתה של מיקי חיימוביץ' על החלטתה לפרוש מהגשת המהדורה המרכזית של הערוץ

חברת חדשות ערוץ 10 צפויה לצאת בקרוב במחקר בכדי לבחון את עתיד ההגשה של מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ. זאת חרף ההודעה המוקדמת של הערוץ וכוונתם הראשונית של עורכיה כי יעקב אילון יישאר מגיש יחיד.

ל"גלובס" נודע כי בימים אלה נבחנת המתודולוגיה של המחקר שייערך, לאור הודעתה של מיקי חיימוביץ', מגישת המהדורה, על החלטתה לעזוב. בין היתר ייבחן האם הציבור מעדיף הגשה של מגיש או בודד, או שהוא דווקא ירגיש מחסור באי-נוכחותה של מגישה לצדו.

על-פי גורמים בסביבתה, תצא חיימוביץ' עם פרישתה ביוני לחופשה של כשנה מעבודתה בטלוויזיה ולא תישאר בהכרח בערוץ.

חיימוביץ', שהודיעה על אי-יכולתה לשאת את הגשת החדשות הקשות בשלהי השנה שעברה, ביקשה לעזוב את הגשת המהדורה. ככל הנראה, מה שהוביל להחלטתה היה אירועי אסון הכרמל, עליהם דיווחה בשידורי חדשות הערוץ.

עם ההודעה על פרישתה, נמסר מהערוץ כי יעקב אילון צפוי להמשיך כמגיש יחיד.

עדיין לא ברור באיזה אופן יבוצע המחקר, האם באמצעות קבוצות מיקוד או באמצעות סקר. עם זאת, על-פי ההערכה, המחקר המתוכנן אמור להציג אפשרויות של מגישות שונות מן הערוץ ומחוצה לו, לצד ההערכה של אילון עצמו כמגיש יחיד.

אילון החל לשדר בחברת החדשות של ערוץ 2 ב-1993, ובהמשך הצטרפה אליו חיימוביץ'. ב-2002 עבר להגיש את המהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 10, וגם שם, כעבור מספר חודשים, הצטרפה אליו חיימוביץ'. לאחרונה כאמור היא הודיעה על פרישה.

כזכור, ב-2006 הודיע גדי סוקניק על כוונתו לפרוש מתפקידו כמגיש המהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2. כעבור חודשים של בדיקות בעניין גורל ההגשה, הוחלט לשמור על יונית לוי כמגישה יחידה.

מחדשות ערוץ 10 נמסר כי "בשלב זה לא נערך כל מחקר בנושא המהדורה המרכזית. מיקי חיימוביץ' ממשיכה להגיש את המהדורה לצד יעקב אילון עד יוני 2011".