פרולור רכשה טכנולוגיה שתאפשר פיתוח תרופה נגד השמנה

חתמה על חוזה לרישיון בלעדי עם ידע חברה למחקר ופיתוח של מכון ויצמן ■ יו"ר הדירקטוריון פיליפ פרוסט: "הרישיון ממכון ויצמן היוקרתי מהווה הזדמנות מלהיבה לפרולור"

בעוד ביולייט החליטה לנטוש את תחום התרופות להשמנה וסגרה את החברה-הבת אוביקיור שעסקה בתחום, פרולור ביוטק דווקא נכנסת לשוק הזה. החברה חתמה היום (ג') על הסכם מול ידע, חברת מסחור הטכנולוגיות של מכון ויצמן. הסכם זה מקנה לפרולור בלעדיות בטכנולוגיה להארכת חייהם של פפטידים (חלקי חלבונים), והיא תשתמש בה להארכת חייו של פפטיד בשם Oxyntomodulin. זאת, לצורך טיפול בהשמנה.

הפפטיד הזה מופיע באופן טבעי בגוף האדם, ומחקרים שנערכו בשנים האחרונות הראו כי יש לו תפקיד בניהול התיאבון בבני אדם וחיות. "היתרון של המוצר הזה הוא שהוא מופיע בגוף באופן טבעי הן ברמות מאוד נמוכות והן ברמות מאוד גבוהות, ולכן תרופה שמבוססת עליו לא צפויה ליצור תופעות לוואי", אומר שי נוביק, נשיא פרולור.

בשנים האחרונות הצליחו מעט מאוד תרופות נגד השמנה להגיע לשוק, שכן רובן לא הצליחו להציג יעילות משמעותית, ומנגד לא עמדו בתקנות הבטיחות של ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, שמחמירה במיוחד בדרישות שלה בתחום הזה. הטכנולוגיה שרכשה פרולור מידע מאפשרת לה להאריך את חייהם של פפטידים ומולקולות קטנות. לחברה כבר יש טכנולוגיה המאפשרת לה להאריך את חייהם של חלבונים (שהם מולקולות גדולות).

"הרישיון ממכון ויצמן היוקרתי מהווה הזדמנות מלהיבה לפרולור", מסר ד"ר פיליפ פרוסט, יו"ר דירקטוריון החברה. "הוא משלים את הפלטפורמה המרכזית שלנו ומרחיב את קו התרופות ארוכות הטווח שלנו ע"י הכללה של תרופות חדשות לתחומים רפואיים חשובים", הוסיף פרוסט.