ה-NBA הגדילה את "בנק ההלוואות" לקבוצות הליגה ל-2.3 מיליארד דולר

מדובר על הלוואות בתנאים נוחים שהליגה מעניקה לקבוצות ■ לפני שנתיים דיווחה ה-NBA כי 17 מתוך 30 קבוצותיה לוו כספים מהקופה, בסכום כולל של 1.96 מיליארד דולר

אחרי שכמעט מחצית מקבוצות הליגה סיימו את העונה בהפסד תפעולי, ממשיכה ליגת ה-NBA לנסות ולסייע לבעלי הקבוצות באמצעות קופה מיוחדת להלוואות. לפי ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל" הרחיבה הליגה ב-136 מיליון דולר את ה-pool ממנו מלוות הקבוצות כספים, כך שהסכום הכולל של ההלוואה אותה לקחו הקבוצות מהליגה עומד על 2.3 מיליארד דולר.

מדובר בהלוואה בתנאים נוחים שהליגה מעניקה לקבוצות, שהולכת ותופחת מאז החל משבר האשראי בארה"ב. לפני שנתיים דיווחה הליגה כי 17 מתוך 30 קבוצות הליגה לוו כספים מהקופה בסכום כולל של 1.96 מיליארד דולר. ה-NBA החלה לאפשר לקבוצות ללוות כספים מהליגה בשנת 2003.

לפי "פורבס", 12 מתוך 30 הקבוצות סיימו את העונה שעברה בהפסד תפעולי. הקומישינר של הליגה, דייויד סטרן, אמר לא מכבר כי את העונה שעברה סיימו הקבוצות בליגה בהפסד כולל של 370 מיליון דולר.

הדיווחים האחרונים, ובכלל זה גם הגדלת קופת האשראי לקבוצות שנמצאות במצוקה, יקשו מאוד על השחקנים במאבק מול ראשי הקבוצות על ההסכם הקיבוצי החדש. כזכור, ב-30 ביוני יסתיים ההסכם הקיבוצי. חוסר ההסכמות בין השחקנים לבעלי הקבוצות על התנאים החדשים של ההסכם עשוי להביא להשבתת הליגה בעונה הבאה.