RIM מתכננת למכור מיליון טאבלטים ברבעון הראשון

אתר הטכנולוגיה Digitimes דיווח כי כי גם במוטורולה נערכים להשקת הטאבלט מתוצרתם, Xoom, וכי החברה האמריקנית הזמינה 700-800 אלף יחידות של המכשיר

חברת RIM הקנדית, יצרנית הבלקברי, בונה על ביקושים גבוהים לטאבלט (מחשב הלוח), Playbook מתוצרתה. אתר הטכנולוגיה Digitimes דיווח כי חברת Quanta הטיוואנית החלה בייצור מיליון יחידות של פלייבוק עבור RIM, שאמור להיות מושק בשבועות הקרובים.

האתר ציין כי גם במוטורולה נערכים להשקת הטאבלט מתוצרתם, Xoom, וכי החברה האמריקנית הזמינה 700-800 אלף יחידות של המכשיר לרבעון הראשון של השנה. Xoom אמור להיות הטאבלט הראשון שיתבסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 3.0 של גוגל.

הקינדל של אמזון צובר תאוצה

בהתחשב בצפי המכירות של גלאקסי, הטאבלט של סמסונג, עתיד היקף המכירות של טאבלטים שאינם האייפד של אפל להגיע ל-3 מיליון יחידות ברחבי העולם ברבעון הראשון של 2011. למרות הנתון המרשים, יש לזכור כי אפל לבדה מכרה 4.2 מיליון יחידות של האייפד ברבעון האחרון של 2010.

RIM ומוטורולה נחושות לקחת לעצמן נתח בשוק הטאבלטים, שהחל לצבור תאוצה עם השקת האייפד באפריל אשתקד. נכון להיום נמכרו בסך הכול 14-15 מיליון יחידות של מכשיר האייפד ברחבי העולם.

במקביל, פרסמו אתמול אנליסטים מבית ההשקעות ברקליס קפיטל, כי היקף המכירות של קורא הספרים האלקטרוני מתוצרתה של אמזון, קינדל, היה להערכתם 7.1 מיליון יחידות בשנת 2010. בבית ההשקעות צופים כי החברה תמכור 12.3 יחידות מהמכשיר במהלך 2011.

על-פי הערכות האנליסטים, הכנסות החברה ממכירות הקינדל ומוצרים נלווים (הן חומרה והן תכנים), צפויים להגיע ל-3.3 מיליארד דולר ב-2011, 7.7% מסך הכנסות החברה הצפויות לשנה זו. עוד מעריכים בברקליס קפיטל כי הכנסותיה של אמזון ממכירות קינדל והמוצרים הנלווים לו יגיעו ל-7 מיליארד דולר עד 2013, 11.1% מסך הכנסות החברה הצפויות בשנה זו.