נשיא רוסיה: "דבקים בעמדתנו - הפלסטינים זכאים למדינה"

אבו מאזן קיבל היום ביריחו את פניו של דימיטרי מדבדב שהבהיר כי רוסיה דבקה בעמדה שהציגה כבר לפני 23 שנים, לפיה היא מכירה בזכותו של העם הפלסטיני לעצמאות

נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב הגיע לביקור בשטחי הרשות הפלסטינית, שמוגדר היום (ג') בתקשורת הרוסית בפרט והעולמית בכלל כ"ביקור היסטורי". בביקורו הביע מדבדב את הכרתו בזכות של העם הפלסטיני למדינה עצמאית, כפי שכבר הוכרז ברוסיה בסוף שנות ה-80.

יו"ר הרשות אבו מאזן קיבל את פניו של הנשיא הרוסי ביריחו, שם ערכו השניים מסיבת עיתונאים. מדבדב הבהיר כי רוסיה דבקה בעמדה שהציגה כבר לפני 23 שנים, לפיה היא מכירה בזכותו של העם הפלסטיני לעצמאות. "קיבלנו החלטה אז, ואין בכוונתנו לשנות אותה", ציין מדבדב במהלך ביקורו.

הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת קיווה הבוקר שכמו מדינות אמריקה הלטינית, הנשיא הרוסי עשוי להכיר במדינה פלסטינית. "זהו ביקור מדיני היסטורי", אמר מדבדב בראיון לרשת CNN, והוסיף: "המסר לעולם הוא שהפלסטינים מוכנים למצב של מדינה ועצמאות".

בכיר אחר בממשל אבו מאזן, נביל שעת', אמר היום בראיון ל"אל חייאת" היוצא לאור בלונדון כי מדבדב צפוי לאשרר את הכרת מוסקבה במדינה פלסטינית. אחרי שברית המועצות הכירה במדינה עליה הכריז יאסר ערפאת ב-1988, משמעותה של הכרה כזו היא הכרה של אחת ממדינות הקוורטט במדינה פלסטינית בגבולות 67', העשויה להביא עוד מדינות רבות במזרח אירופה ובאסיה לבצע צעד דומה.

דאגה במשרד החוץ

בירושלים בכירים ברשות צפויים היום לחתום עם הרוסים על הסכמים בנושא חקלאות, ספורט ותקשורת. מדבדב אף צפוי לפתוח מוזיאון לאמנות רוסית ביריחו. "זו תוספת יפה לעיר", אמר עריקאת.

למוסקבה ולרשות יש קשרים דיפלומטים מלאים ופוריים, ובמשרד החוץ בירושלים מביטים היום בדאגה מעבר לגבול. הנשיא הרוסי ביטל את ביקורו המקביל בישראל בעקבות שביתת אנשי משרד החוץ, שסירבו לארגן את הביקור ואף איימו לחבל בו במידה וייצא לפועל.