מתכוננים לגרוע מכל: תוכנית גרמנית לפשיטת רגל של יוון

CNBC: גורמים רשמיים במשרד האוצר הגרמני עובדים על תוכנית לאפשרות שגרמניה תצטרך להתמודד עם משבר במקרה שיוון תגיע לחדלות פירעון או שתזדקק לארגון מחדש

גורמים רשמיים במשרד האוצר הגרמני עובדים על תוכנית לאפשרות שגרמניה תצטרך להתמודד עם משבר במקרה שיוון תגיע לפשיטת רגל (חדלות פירעון) או שתזדקק לארגון מחדש של חובותיה, כך דווח ב-CNBC על פי דברי מקורות המקורבים לעניין.

אחד המקורות המקורב לשר האוצר הגרמני אמר כי השירות הציבורי של גרמניה עורך אנליזה הבוחנת מה תהיה המשמעות של רה ארגון בחוב היווני לבנקים הגרמניים כמו גם בחינת השפעת ארוע שכזה על היציבות של האיחוד האירופי. עד כה לא התקבלו החלטות בעניין.

"הם החלו לבחון את הלא מתקבל על הדעת" מסר המקור והוסיף, "הם בוחנים את תוכנית הפעולה שתופעל במיקרה שיוון תגיע לכך - זה לא משהו שהם רוצים, אך זה משהו שהם מכירים בו. הם גם בוחנים את ההשפעה על מאזני הבנקים והם גם החלו לבחון מה אומרת על מצב שכזה החוקה היוונית".

על פי השבועון הגרמני די זייט, נאמר מפי מקורות ממשלתיים שנותרו עלומים כי ברלין שוקלת תוכנית ,אשר תאפשר ליוון לרכוש חזרה את חובותיה בעזרת כספי הסיוע של הקרן האירופית האזורית המיועדת לטיפול במשבר.

ממשלות יוון וגרמניה הכחישו את הפירסומים. סגן שר האוצר היווני מסר לרויטרס כי "לא מתקיימות שיחות בעניין הארגון מחדש של החובות היווניים". דובר שר האוצר הגרמני מסר תצהיר לפיו "גרמניה אינה מתכוננת לארגון מחדש של החוב היווני". באופן רשמי ממשיכה גרמניה להתנגד לכל ארגון מחדש או לאי-תשלום חלקי של החוב היווני, אך בקרב מספר גורמים רשמיים בברלין הולך וגובר החשש שהדבר יהיה בלתי נמנע.