נשיא אלביט מערכות טוען: "לא ויתרנו על תעש"

יוסי אקרמן לא מתרגש ממיזוג תעש-רפאל: "לא הרמנו ידיים מכל הסיפור הזה. הכל כבר נאמר למי שצריך" ■ יו"ר ועד העובדים בתעש: "בלי עובדי תעש וההסתדרות לא יקרה כלום"

אלביט מערכות לא ממהרת לוותר על ההזדמנות למזג לתוכה את התעשייה הצבאית (תעש): "לא הרמנו ידיים מכל הסיפור הזה. הכל כבר נאמר למי שצריך. הבהרנו את שלנו לקברניטים, הם מבינים את היתרונות ואת החסרונות של כל מהלך, בין אם זה לטווח הארוך ובין אם זה לטווח הקצר. אנחנו בטוחים שבסוף השכל הישר ינצח והם יגיעו להחלטה הנכונה", אמר היום ל"גלובס", נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן.

בתוך כך, במשרדי האוצר והביטחון עוד שוקדים על התכנית למזג את תעש בחברה הביטחונית הממשלתית רפאל. זאת גם למורת רוחה של התעשייה האווירית, שכמו אלביט מערכות גילתה עניין רב בקליטתה אליה. מחר (ה') עתידים לקיים שרי הביטחון והאוצר ברק ושטייניץ פגישה שבמסגרתה ידונו במתווה של המיזוג עם רפאל. הפגישה הוגדרה השבוע בידי גורמים המקורבים למגעים בנושא כ"מכרעת".

יו"ר ועד העובדים בתעש, איציק יהודה, אמר היום ל"גלובס": "אני רוצה להבהיר משהו לאנשי האוצר, לאותם בכירים ברשות החברות, באגף התקציבים ואצל הממונה על השכר - ולשר האוצר בעצמו: בלי עובדי תעש וההסתדרות לא יקרה כלום, אבל כלום. אנחנו מברכים על המיזוג המתגבש עם רפאל. הוא חיובי. אבל בלי הסכמות לגבי תנאי הפרישה של עובדי החברה והבטחת תנאי עבודתם במתכונת החדשה - נצא למלחמה. זו תהיה מלחמה קשה לא פחות מזו שניהלנו בשעתו בכוונה להפריט את החברה".

אתמול נבחר יהודה לכהונה שלישית ברציפות כיושב ראש ועד עובדי החברה. לדבריו, הוא והוועד תומכים במיזוג עם אחת משתי התעשיות הביטחוניות הממשלתיות, רפאל או התעשייה האווירית: "בשלב הזה אנחנו עוד בוחנים את המתווים השונים, מבררים מה עדיף: מתווה שבו תעש תהיה חטיבה בתוך אחת מהן, מתווה שבו תהיה חברה בת - או מתווה של מיזוג משולב. מה שהכי חשוב לנו הוא שהמיזוג יהיה עם חברה שיש לה איתנות פיננסית. זו תהיה עסקה טובה לתעש וגם עסקה לטובה עבור מי שתקלוט אותה. עובדה: כולם לוחצים, כולם רוצים. התדמית של תעש האמירה לשחקים. פתאום מתחילים להבין שאנחנו נכס ולא נטל. תראה איך נלחמים עלינו, זה קרב יותר קשה מהקרב על המילקי".

יהודה (62) ראה כבר בעבר רגעי שיא דומים בכל הקשור לעתיד התעשייה הצבאית: תוכניות להפרטה או למיזוג כבר עלו וקרסו, אחרי צעדים מדודים קדימה באו גם נסיגות, וברוב הזמן שחלף היה בעיקר דשדוש מתסכל. ועדיין - יהודה משוכנע שהפעם יש הרגשה אחרת: "זה רציני ועל סף הכרעה היסטורית", כפי שהוא מגדיר את המצב: "אין ברירה. פשוט אין. הפרטה לא באה בחשבון, כי אנשים התחילו להבין שזה לא חכם: אף אחד לא ירצה שבאיזו השתלשלות עסקית בעתיד, השליטה על תעש תיפול לידיים של מיליארדר סעודי. צריך שהתעשייה הצבאית תהיה קרובה למדינה, כי בזמן אמת היא תוכל לשרת את צרכיה הביטחוניים".

חוזה מל"טים לאלביט בברזיל

החברה הבת של אלביט מערכות בברזיל, Aeroeletronic, תספק לחיל האוויר הברזילאי מערכות של מטוסים ללא טייס מסוג "הרמס 450". זוהי הפעם הראשונה שבה אלביט מערכות מוכרת מל"טים לחיל האוויר של ברזיל. ההיקף הכספי של החוזה נחשב ללא מהותי ומוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים. עם זאת, באלביט מייחסים לו חשיבות רבה, בעיקר בשל דריסת הרגל בתחום זה בחיל האוויר הברזילאי.

מדובר בעסקה שנייה של אלביט מערכות בברזיל בתוך פחות מחודש. ה"הרמס 450" נחשב לכלי טיס מתקדם, שאותו שיווקה אלביט בעבר לעוד מדינות ברחבי העולם.

הוא מתאים למשימות מגוונות של ביטחון שוטף ולחימה בטרור ובכוחו לשאת חיישנים מתקדמים בהתאם לצרכים המבצעיים של הלקוחות.

"המל"טים שלנו נמצאים בשימוש מבצעי בקרב יותר מ-20 לקוחות ברחבי העולם והדבר מעיד על איכותם ובשלותם של הכלים שלנו", אמר היום נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן, בשיחה עם "גלובס".