מארק פאבר: "האינפלציה בדרך - השקיעו בארה"ב ואירופה"

גורו המניות שנחשב לאחד הדובים הגדולים טוען: "ארה"ב ואירופה יהיו הזדמנויות קורצות ב-2011 - העדיפו אותן על שווקים מתעוררים שבהם האינפלציה תביא להידוק מוניטרי"

האם אחד הדובים הגדולים הופך עורו וצופה השתלטות של השוורים על השווקים? אם לשפוט לפי עמדתו העדכנית של גורו המניות מארק פאבר בראיון שהעניק היום (ד') לערוץ הכלכלה האמריקני CNBC - כנראה שכן.

פאבר, מי שידוע בתחזיותיו השחורות על שוק המניות, טוע כי לחצי האינפלציה הגוברים יהפכו בשנת 2011 את השווקים באירופה ובארה"ב לאטרקטיביים במיוחד, בעיקר ביחס למדינות אחרות.

"מדפיסים היום כסף בכל רחבי העולם ובעיקר בארה"ב, וזה מוביל לעליית מחירים משמעותית בתחומי המזון והאנרגיה", הסביר. "במדינות בהן רמת ההכנסה היא נמוכה, כמו סין, הודו, וייטנאם ואחרות - ההוצאה על אנרגיה ומזון מהווה נתח הרבה יותר משמעותית מההכנסה של העובד מאשר בארה"ב ועל כן - במדינות האלה הלחצים האינפלציוניים יתפרשו בירידה שכוח הצריכה של האנשים".

לאור זאת, מאמין פאבר כי הרשויות במדינות אלה ייאלצו לנקוט בגישה של הידוק מוניטרי או לחילופין יאפשרו לאינפלציה לטפס בקצב מהיר, "שתי חלופות ששתיהן לא טובות במיוחד לשוקי המניות", אמר.

לפיכך, מאמין פאבר כי משקיעים המבקשים להגן על עצמם מגל האינפלציה צריכים להשקיע בנפט אשר "יעלה לא חשוב לאן תלך הכלכלה העולמית", וכן להעדיף השקעות במדינות אירופה ובארה"ב על פני השווקים המתפתחים השנה.