PCBAY מחשבים פשטה את הרגל - אך ממשיכה למכור באתר

"אמון הציבור": החברה חדלה לפעול, אינה מספקת מוצרים שהוזמנו ואינה עונה לפניות צרכנים

בארגון "אמון הציבור" מזהירים את הציבור מפני התנהלות מדאיגה של חברת PCBAY מחשבים, המפעילה אתר אינטרנט בכתובת www.pcbay.co.il לצד חנות בקריית-מוצקין, אשר פשטה ככל הנראה את הרגל ואינה מספקת סחורה ללקוחותיה, מבלי שהפסיקה את הסחר באתר.

המידע הראשוני בנושא הגיע לארגון הודות לערנותם של מנהלי אתר השוואת המחירים באינטרנט זאפ, אשר דיווח על מצבור תלונות צרכנים כנגד החברה.

מבדיקה ותחקיר שערך ארגון "אמון הציבור" עולה כי לאחר שצרכנים רכשו מחשבים ומוצרים נלווים, החברה לא סיפקה אותם כמתחייב מהעסקה. הכסף אמנם נגבה מהצרכנים, אך ברגע שניסו ליצור קשר עם החברה ולברר מה עלה בגורל המוצרים - לא ניתן היה לקבל כל מענה.

נציגי מוקד התלונות של הארגון ניסו גם הם ליצור קשר טלפוני, אך ללא הועיל. הצרכנים המודאגים אף הגיעו לחנות העסק בקריית-מוצקין וגילו כי שעריה סגורים.

לנוכח הממצאים המדאיגים הוגשה מצד הצרכנים תלונה במשטרת ישראל, ובמקביל פעל הארגון לעדכון מיידי של חברות האשראי לביטול העסקאות וחיובים של צרכנים.

לאחר ניסיונות רבים, הצליח הארגון לקבל את תגובת העסק, החששות אוששו, ונמסר כי החברה איננה פעילה ועומדת בפני פירוק. אולם, מבדיקה שערך "אמון הציבור" עולה כי אתר האינטרנט של החברה עודנו פעיל. עובדה זו מסכנת בעליל את כספי הצרכנים, ולפיכך מומלץ שלא לבצע שום רכישה מהחברה, לרבות באתר האינטרנט שלה.

ארגון "אמון הציבור" מזמין את כל מי שרואה עצמו נפגע מהתנהלות זו של חברת PCBAY מחשבים להגיש תלונה רשמית באתר הארגון, בכתובת: www.emun.org.