הצעת חוק: לקצר את קדנציית מנכ"ל חברת החדשות

ח"כ יריב לוין מציע לקצר את כהונת מנכ"לי חדשות ערוץ 2 וחדשות ערוץ 10 ל-3 שנים במקום 5 ■ עוד מציע לוין להקטין את הרוב הדרוש בדירקטוריון למינוי מנכ"ל חברת החדשות

ח"כ יריב לוין (ליכוד) הניח בשנית את הצעת החוק שלו, הוראת לקצר את כהונת מנכ"לי חברות החדשות של הערוצים 2 ו-10 ל-3 שנים בלבד, במקום 5. כמו כן מבקש לוין להקטין את הרוב הדרוש למינוי מנכ"ל חברת חדשות.

"שינויים אלה יקנו גמישות ניהולית הולמת בניהול חברות החדשות וימנעו מצב של שיתוק כל אימת שנדרשת בחירתו או החלפתו של מנהל אחת החברות", כתב לוין בהצעתו.

ל"גלובס" נודע כי שנה לאחר שלוין הניח את הצעתו, תעלה בקרוב לדיון הצעת החוק המבקשת לאפשר מינוי של מנכ"ל לחברת חדשות ערוץ 2 או לחברת חדשות ערוץ 10 על בסיס רוב רגיל בדירקטוריון החברה ולא על בסיס רוב של 75% מחבריו.

לדבריו, "המצב החוקי הקיים מקשה על בחירת מנהלים לחברות החדשות ועל הארכת כהונתם, ועלול אף להקשות על החלפת מנהל אשר איבד את אמונם של חברי מועצת המנהלים. מצב זה מכביד מאוד על עבודת חברות החדשות, פוגע בתפקודן ומגביל את יכולתן להתפתח", כותב לוין.

בפעם האחרונה בה היה מצב בו התקשו חברי דירקטוריון למנות מנכ"ל חברת חדשות היה זה ב-2007, כאשר היה צורך למנות מנכ"ל חדש לחדשות ערוץ 2. חברי הדירקטוריון המורכב מנציגי ציבור, אז בראשותו של יצחק לבני, ונציגי חברות-האם קשת ורשת, התקשו להעביר מועמד מוסכם, עד שהוחלט על מינויו של אבי וייס לתפקיד.

לדברי לוין, "ההסדר המוצע יאפשר להאריך ללא קושי את כהונתו של מנהל הנהנה מאמונם של רוב חברי מועצת המנהלים. הוא גם ימנע את האפשרות מצד מיעוט במועצת המנהלים למנוע את בחירתו או את הארכת כהונתו של מנהל הזוכה לאמונם של מרבית חברי מועצת המנהלים".