המלצות חמות: "אמרו לא לסמים - אך כן למניות הסקטור"

3 חברות מתחום הפארמה בארה"ב שעשויות לזנק הודות לרפורמת הבריאות של נשיא ארה"ב ברק אובמה

הצרכנים בארה"ב צפויים לרכוש כ-3%-5% יותר תרופות ב-2011 מאשר רכשו אשתקד, כך לפי נתוני חברת המחקר הרפואי IMS Health. זאת, בין השאר הודות לרפורמת הבריאות של נשיא ארה"ב ברק אובמה שהגבירה את התחרות במערכת הבריאות האמריקנית.

הנתון הזה נושא בחובו הזדמנויות לחברות בתחום לפרוץ קדימה - החל מיצרניות התרופות וכלה בחברות שאחראיות על הנפקת המרשמים. החברות שיצליחו למצמם עליות עשויות להרוויח בגדול - וכך גם המשקיעים בהן.

במאמר שמפרסם האתר סיקינג אלפא, תחת הכותרות "אמרו לא לסמים - אך כן למניות הסקטור" (בתרגום חופשי), ממליץ מארק ליכטנפלד על מניות מתחום הפארמה ה-PBM (או Pharmacy Benefits Management), שעשוית לדבריו להניב למשקיעים תשואות נאות.

לדבריו, החברות האלה מנפיקות מאות מיליוני מרשמים לתרופות בכל שנה, ומאפשרות למכרן בהנחה לצרכן הפרטי, לחברות הביטוח ולמעסיקים. בנוסף, פקיעתם של פטנטים על תרופות רבות-מכר יאפשר לחברות התחום לשווקן בחופשיות. לפי ליכטנפלד, מכירה של תרופות גנריות יגדיל משמעותית את רווחיהן של החברות, יותר מאשר את ישווקו תרופות בלוקבסטר של ענקיות בתחום, שנמצאות תחת פטנט.

ליכטנפלד מציג 3 מניות מתחום הפארמה המומלצות להשקעה:

Express Scripts - צפויה למלא ב-2011 750 מיליון מרשמי תרופות ולהציג צמיחה של 29% ברווחים, לאחר זינוק של 40% ב-2010.

MedcoHealth Solutions (סימול MHS) - צפויה למלא ב-2011 975 מיליון מרשמים. המניה נסחרת בחסר וצפויה להציג השנה זינוק מרשים ברווחיה פי 16 מאשר ב-2010.

CVS Caremark - מניה שליכטנפלד אמנם מציע לקחת בעירבון מוגבל, היות ובניגוד לאחרות החברה הזו מפעילה גם בתי מרקחת וחניות נוחות, מה שעלול להיות מסוכן להשקעה, היות והצרכנים מעדיפים לרכוש את המוצרים האלה בחנויות דיסקאונט גדולות.