קטאר הציעה 1.5 מיליארד ליש"ט על יונייטד, שדורשת 2 מיליארד

דיווחים באנגליה: "קטאר הולדינגס" ניסתה לרכוש את המועדון מידיה של משפחת גלייזר; האמריקנים בינתיים מסרבים, אבל הקטארים צפויים לשוב לשולחן המו"מ עם הצעה משופרת

"קטאר הולדינגס", גוף ההשקעות של האמירות שתארח את מונדיאל 2022, הציעה 1.5 מיליארד ליש"ט עבור מנצ'סטר יונייטד - סכום שנדחה על הסף על-ידי משפחת גלייזר האמריקנית, השולטת על המועדון. כך מפרסמת היום (א') התקשורת באנגליה.

לפי הפרסומים, מיד לאחר זכייתה של קטאר באירוח הגביע העולמי בתחילת דצמבר האחרון, החלו מגעים אינטנסיביים בין ראשי המדינה לגלייזרים, שרכשו את הקבוצה ב-2005 עבור כ-800 מיליון ליש"ט. למרות שעסקה בשווי 1.5 מיליארד ליש"ט היתה מוציאה אותם עם רווח גדול, החליטו הגלייזרים כי רק הצעה של 2 מיליארד ליש"ט ומעלה תספק אותם.

אתמול הוציאה יונייטד הודעת הכחשה גורפת לכל הסיפור, וטענה כי מעולם לא קיבלה הצעות מהקטארים. עם זאת, באנגליה טוענים כי הצעה היתה גם היתה, וכי "קטאר הולדינגס" צפויה לחזור לשולחן המו"מ עם הצעה משופרת לרכישתה של מנצ'סטר יונייטד.

כזכור, כחלק מהמגמה של קטאר להשקיע בכדורגל העולמי לקראת המונדיאל, חתמה קרן הצדקה של המדינה על חסות חולצה עם ברצלונה, בשווי 165 מיליון אירו. מלבד עניין הגביע העולמי, הקטארים מעוניינים להשקיע דווקא במנצ'סטר יונייטד מסיבה נוספת: תחרות מול אבו-דאבי השכנה, שראשיה רכשו לפני שנתיים את היריבה העירונית, מנצ'סטר סיטי.