אחרי 3.5 שעות: הסתיים השימוע של גלנט בפני המבקר

(עדכון) - במשרד מבקר המדינה ימשיכו עתה לעבד את החומר שנאסף בנושא, והוא יעבור במהלך השבוע ליועמ"ש וינשטיין ■ בכירה לשעבר במינהל מקרקעי ישראל: גלנט נהג כשורה

הסתיים השימוע של הרמטכ"ל המיועד, האלוף יואב גלנט, במשרד מבקר המדינה בירושלים. במשך כ-3.5 שעות גולל גלנט בפני השופט בדימוס, מיכה לינדנשטראוס, את גירסתו באשר לטענות לפיהן השתלט על אדמות שלא כדין.

גלנט הופיע לשימוע עם שני פרקליטים, ובצאתו מהשימוע סירב להתייחס לשאלות העיתונאים.

במשרד מבקר המדינה ימשיכו עתה לעבד את החומר שנאסף בנושא, והוא יעבור במהלך השבוע ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

"לא קיבל טיפול מיוחד"

בשבוע שעבר הגישו פרקליטיו של גלנט למבקר המדינה את תשובותיו לטענות נגדו. עיקר ההסברים מצד פרקליטיו של גלנט מתמקדות ב-3 נקודות עיקריות: רכישת הנחלה התבצעה בעת ששירת כסא"ל לא מוכר, לכן לא הגיוני שקיבל "טיפול מיוחד" בבקשותיו בנושא הנחלה.

הטענה השנייה מתייחסת לכך שרבים מתושבי עמיקם קיבלו שטחי עיבוד לפניו, ולכן לא מדובר במשהו שניתן לו באופן מיוחד.

הטענה השלישית נוגעת להתנהגותו של גלנט מול הרשויות. פרקליטיו מציינים כי לא שיקר לאיש ובוודאי שלא לבג"ץ. לטענתם, הסתירות לכאורה נובעות מאי-דיוקים של רשויות ומפות שונות.

הפרשה נסובה סביב שטח שגובל בנחלה וסופח לכאורה באופן לא חוקי לשטח המגרש של משפחת גלנט במושב עמיקם. בנוסף לשטח הזה יש שני שבילים שנסללו לכאורה מהכניסה האחורית לבית אל הכבישים המקיפים. אחד מהם כונה "שביל המילוט", שצה"ל טען בדיעבד כי נדרש לצורכי חירום. אותו שביל גישה והשטח הסמוך לבית הם אלה שבבסיס הטענה לפיה גלנט שיקר לכאורה וסיפח שטחים בניגוד לחוק.

"טעות במפות"

בתוך כך, מנהלת מחוז חיפה לשעבר במינהל מקרקעי ישראל, לאה שטיינמץ, שאישרה בעצמה את תוספת 35 הדונמים לנחלה של גלנט, הביעה הבוקר תמיכה בגירסה של גלנט בראיון שהעניקה לגלי צה"ל.

לדבריה, אין במעשיו של גלנט כל דבר פסול, ואם היתה טעות בעניין תוספת השטחים - הרי שמדובר בטעות מהמפות שהועברו בזמנו למינהל ממושב עמיקם.

"נכון שכתבתי על מסמך האישור 'לפנים משורת הדין', אבל ההליך היה רגיל לחלוטין - זו טעות בכתיבה", אמרה שטיינמץ.