פרוטרום רוכשת חברה אנגלית תמורת כ-4.8 מיליון דולר

East Anglian Food Ingredients עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של פתרונות טעמים לא מתוקים ■ מחזור מכירותיה ב-2010 צפוי להסתכם בכ-8.4 מיליון דולר

פרוטרום הודיעה היום (א') לבורסה כי חתמה על הסכם לרכישת נכסי ופעילות חברת East Anglian Food Ingredients האנגלית תמורת סכום של כ-4.8 מיליון דולר (כ-3 מיליון ליש"ט). על פי הודעתה של פרוטרום, מחזור מכירותיה של החברה האנגלית ב-2010 צפוי להסתכם בכ-8.4 מיליון דולר.

הרכישה עצמה תמומן ממקורותיה העצמאיים של החברה, ללא מימון חיצוני ופרוטרום מעריכה כי השלמת העסקה תתבצע בתוך מספר שבועות.

East Anglian עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של פתרונות טעמי Savory (תחום הטעמים הלא מתוקים), הכוללים תמציות טעם, תערובות תבלינים וחומרי גלם פונקציונאליים לתעשיית המזון, עם דגש על תחומי מזון הנוחות, החטיפים, הבשר והדגים המעובדים.

פעילותה של החברה האנגלית סינרגטית לפעילותה של פרוטרום באנגליה וכן לפעילות פרוטרום בתחום ה-Savory באירופה, אשר גדלה מהותית בשנים האחרונות עקב רכישתן של פעילות ה-Savory של כריסטיאן האנסן, גוורצמולר ונסה הגרמניות, שנרכשו על ידי פרוטרום ב-2009, 2007 וב-2006, בהתאמה.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של החברה ציין כי "רכישת East Anglianממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה של פרוטרום. רכישה זו מחזקת את נוכחותה ומיצובה של פרוטרום כשחקנית עולמית מובילה בתחום הטעמים ובפרט בתחום טעמי ה-Savory".

יהודאי הוסיף כי "אנו ממשיכים ופועלים לביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות וליישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלנו, המשלבת צמיחה פנימית רווחית ורכישות, שיחד יאפשרו לנו להשיג את יעדנו, ולהכפיל שוב את מחזור המכירות של פרוטרום ב-4 השנים הבאות, לכמיליארד דולר".