סלקום השיקה את הטלפון הקבוע לרכב - קומודו

חברת iway Mobile הישראלית השיקה ברשת סלקום מערכת תקשורת לרכב, המאפשרת לנהג לקבל מגוון רחב של סוגי מידע בזמן שהוא נמצא באוטו

אחרי מודו ו-Else, חברה ישראלית נוספת תנסה את מזלה בשוק הסלולר - Iway Mobile. החברה השיקה היום (א') את הטלפון הקבוע לרכב בשם קומודו ברשת סלקום. מדובר בעצם במערכת תקשורת לרכב, המאפשרת לנהג לקבל מגוון רחב של סוגי מידע בזמן שהוא נמצא באוטו שלו.

הקומודו מגיע עם מסך מגע בגודל 4.3 אינץ', מודם סלולרי חיצוני והתקן GPS. את קו הטלפון הוא מקבל באמצעות תקשורת בלוטות' אלחוטית ממכשיר הטלפון של הנהג, כאשר החיבור לאינטרנט נעשה בצורה נפרדת דרך המודם הסלולרי. למכשיר יש אפשרות לשמש לצורכי ניווט באמצעות תוכנת iGO של חברת Nav N Go, כולל עדכון על עומסי תנועה, יש לו שירותי מוזיקה, הכוללים רדיו אינטרנט ושירות מוזיקה של החברה הכולל האזנה לשירים לועזיים וישראליים באמצעות הסכמים של החברה עם אן.אם.סי - הד ארצי, צפייה בערוצי טלוויזיה, אפשרות לתשלום עבור חנייה סלולרית ומידע מאתרי אינטרנט. כמו כן, המכשיר מגיע עם מצלמת רוורס אחורית, המשתלבת בצפייה על ממשק הקומודו.

הרעיון במוצר הזה, הוא לאפשר לנהג לוותר על השימוש בטלפון הנייד של בזמן שהוא ברכב ולעבור לתפעל את המכשיר הקבוע. בשביל לשמור על נושא הבטיחות, החברה חוסמת חלק מהשירותים בזמן הנסיעה, שאמורים למנוע מהנהג להתרכז בנהיגה.

שוק המכשירים הקבועים לרכב נחשב לנקי יחסית ממוצרים בארץ. חברת פלאפון היא היחידה שמוכרת מוצר מקביל לקומודו. פלאפון משווקת את הטריפל טאץ של Bury כבר מספר חודשים, כאשר שאר המוצרים שנמכרים בארץ אצל המפעילות הם דיבוריות בלוטות' קבועות, שלא מאפשרות כמעט אף יכולת נוספת מעבר לשיחת טלפון.

מחירו של הקומודו תהיה הבעיה הגדולה של החברה בניסיון שלה לפנות לקהל גדול של לקוחות. סלקום מוכרת את המכשיר ב-3,925 שקל (109 שקל כפול 36 חודשים) ולכך צריך להוסיף 20 שקל לחודש עבור חבילת השירות של התוכן והגלישה. לקוח שירצה גם ליהנות משירותי המוזיקה יצטרך לשלם עוד 15 שקל. לא בטוח שיהיו המון לקוחות בישראל שיהיו מוכנים להשקיע סכום כך כך גדול בטלפון סלולרי שאמור לשמש כמכשיר המשני שלהם.

הייטק קומודו
 הייטק קומודו