מניית היום בבורסה: רוכשת חברה בארה"ב - ומזנקת כ-7%

עשות אשקלון חתמה על מכתב כוונות לרכישת יצרנית גלגלני שיניים בארה"ב בסכום של כ-3.5 מיליון דולר ■ מניית עשות זינקה בשנה האחרונה בכ-46% בבורסה בת"א

מניית עשות אשקלון , החברה הבת של התעשייה הצבאית, מזנקת היום (א') בבורסה בת"א בשיעור של כ-7% במחזור מסחר כפול ויותר ממחזור המסחר הממוצע במניה בחודשים האחרונים. מתחילת השנה מניית עשות זינקה ב-7.8%, ובשנה האחרונה רשמה זינוק מרשים של כ-46%.

עשות אשקלון, העוסקת בייצור מוצרי מתכת, חלקים תעופתיים, מערכות לרכב קרבי משוריין, ומוצרים ממתכת כבדה, הודיעה היום כי חתמה על מכתב כוונות לרכישת מלוא ההחזקות של חברה יצרנית בארה"ב בסכום של כ-3.5 מיליון דולר.

החברה האמריקנית עוסקת בייצור גלגלי שיניים ותשמש כבסיס לפיתוח השוק של עשות בתחום הממסרות וההנעה לשוק הצבאי והאזרחי. החברה תאפשר לעשות לבסס ולהרחיב את יכולות השיווק והביצוע, ותענה בצורה מיטבית על צרכי לקוחותיה. עשות מבהירה כי השלמת העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות, חתימה על הסכם מחייב, אישור דירקטוריון עשות וממשלת ישראל.

עשות אשקלון סיכמה את הרבעון השלישי של 2010 עם רווח גולמי בהיקף 31.9 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 24.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2009. הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-14 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בהיקף 7.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2009. עשות מעסיקה כ-400 עובדים והיא נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 85.9 מיליון שקל.