המדינה תמשיך לממן ההוצאות הרפואיות של אריק שרון?

ועדת הכספים בוחנת: הקמת ועדה לבחינת תקצוב השירותים הרפואיים לאריאל שרון ■ בתחילת 2011 המדינה אמורה להפסיק לשלם את ההוצאות הרפואיות של שרון

ועדת הכספים של הכנסת צפויה להתכנס מחר על מנת לבחון הקמת ועדה ציבורית לבחינת תקצוב השירותים הרפואיים לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון.

ב-2005, עם אשפוזו של שרון, הוחלט כי כל הטיפולים וההוצאות הרפואיות הנובעות מאשפוזו של ראש הממשלה לשעבר, ימומנו על ידי המדינה. על פי אותה החלטה, ועדת הכספים תאשר העברת כספים למימון האשפוז בכל פעם שתידרש לכך.

בשבוע שעבר פנה היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון לועדת הכספים וביקש כי תבחן הקמת ועדה ציבורית לבחינת מימון שירותים רפואיים ושירותי מנהלה לראש הממשלה לשעבר, שתתכנס מעת לעת לבחון את הצרכים, שכן פג תוקפה של ההחלטה שהתקבלה ב-2005.

על פי אותה החלטה, בתחילת 2011 המדינה אמורה להפסיק לשלם את ההוצאות הרפואיות של שרון. את הוצאותיו האחרות, עם זאת, המדינה אמורה להמשיך ולשלם, משום שיש חוק שמגדיר במפורש את זכויות ראשי הממשלה לשעבר, למשל זכאותם לשירותי משרד ולרכב. זכאותם זו נשמרת להם גם כשאינם מתפקדים. לפני כמה שנים כבר פנתה תנועת אומ"ץ למבקר המדינה לגבי הקצאת רכב ונהג לשימושו של ראש ממשלה ששוכב מחוסר הכרה בבית חולים. התלונות החוזרות ונשנות לאורך השנים עשו את שלהן ולפני כשנה הודיע משרד האוצר לתנועת אומ"ץ כי נהגו של שרון מוחזר למחלקת התחבורה.

לפני כחודשיים, ערב חזרתו של שרון לביתו שבחוות השקמים להמשך השיקום, אישרה ועדת הכספים תקציב עבור טיפולים הרפואיים המוענקים לו בסכום של 1.6 מיליון שקל. מאז אושפז שרון מועבר מדי שנה למשרד הבריאות סכום זהה לטובת הטיפול הרפואי.