ויקיליקס הרוסי נחסם בשל פרסום תצלומי ארמונו של פוטין

בבניית הארמון בסגנון איטלקי על חוף הים השחור הושקעו, לכאורה, מיליארד ד' ■ פעיל חופש מידע רוסי ל"וושינגטון פוסט": "הכספים הם בעיקר פרי של שחיתות, תשלומי שוחד וגניבה"

אתר רוסי דמוי ויקיליקס נחסם ביום ד' שעבר בעקבות פרסום תצלומים של ארמונו של ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, שבבנייתו הושקעו לכאורה מיליארד דולר, מסר מנהיג "מפלגת הפיראטיות" ברוסיה, פאבל ראסודוב.

כבר ביום ג' נתקלו המבקרים באתר RuLeaks.net בבעיות טכניות, לאחר שהאתר הציג תצלום של ארמון בסגנון איטלקי על חוף הים השחור שלפי העיתון "וושינגטון פוסט" שייך לפוטין.

"אנחנו בודקים את הסיבות לבעיות הגישה לאתר. אנחנו מאמינים שזה עלול להיות כתוצאה ממתקפה של משרד הפנים הרוסי", אמר ראסודוב.

מפלגת הפיראטיות הרוסית הודיעה ב-14 בחודש על הקמת "ויקיליקס רוסי" שהזמין משתמשים להעלות מסמכים שנוגעים לגילויי שחיתות, הסתרת פשע ושירותים חברתיים נוספים כאלו. מייסדי האתר אמרו שהם נקטו אמצעי בטיחות לאתר. השרתים שלו ממוקמים מחוץ לרוסיה, האתר רשום על שם אדם שאינו אזרח רוסי, וכל המידע שמוצג באתר משוכפל בזמן אמת בעמודים מיוחדים ברשתות חברתיות.

כתבה ב"וושינגטון פוסט" מ-23 בדצמבר ציטטה פעיל חופש מידע רוסי בשם סרגיי קולס ניקוב שאמר שהארמון מומן בעיקרו בכספים שנתרמו על ידי אנשי עסקים רוסים לשימושו של פוטין. "הכספים הם בעיקר פרי של שחיתות, תשלומי שוחד וגניבה", טען קולס ניקוב, איש עסקים שעד נובמבר 2009 עבד באחת החברות שמשקיעות לכאורה כספים עבור פוטין.

דובר של פוטין הכחיש מאוחר יותר את הדברים באומרו שלבניין שהוצג בתצלומים אין כל קשר לפוטין.