ממגננה למתקפה: IPC תובעת מבונטן 18 מיליון שקל ואת המניות

הטענה: בונטן הפרה את התחייבותה החוזית כלפי IPC‏ להעמיד לה מימון, ועקב כך גרמה לה נזקים חמורים ■ בשבוע שעבר דחה העליון את בקשת רשות הערעור של בונטן על פסיקת המחוזי

הווארד קופר עובר ממגננה למתקפה: בהמשך להחלטות בית המשפט הכלכלי ובית המשפט העליון בשבוע שעבר בעניין שלדיאלי , הוגשה היום (א') בשם IPC‏ תביעה שכנגד נגד בונטן, במסגרתה נטען כי בונטן הפרה את התחייבותה החוזית כלפי IPC‏ להעמיד לה מימון, ועקב כך גרמה לה נזקים חמורים.

אי-לכך דורשת IPC‏ כי בונטן תשיב לה את המניות שהוקצו לה ב-IPC‏, ותפצה אותה בסך 18 מיליון שקל.

כמו כן, ITC‏ (בעלת המניות השניה ב-IPC‏, לצד בונטן) תובעת לערוך חלוקה מחדש של המניות ב-IPC‏, בהתאם להסכם שנערך במרץ 2010.

"הפרות ההתחייבות על-ידי בונטן הסבו ועדיין מסבות ל-IPC נזקי-עתק. נזקים אלה נובעים בראש ובראשונה מאובדן ההיתר ומדילול אחזקותיה של IPC ברישיונות (הכוונה היא ל"שרה" ומירה") מ-95.5% בסוף שנת 2009 לפחות מ-7% היום", נכתב בתביעה שכנגד.

בכתב התביעה שכנגד מציינים עורכי הדין כי "נזקיה של IPC הנם בגובה של מיליארדי שקלים. נכון להיום, בשל הפרותיה של בונטן מצויות IPC ו-ITC במצוקה כלכלית ואינן יכולות לממן את האגרה הנדרשת על מנת לתבוע את נזקיהן המלאים. לכן מוגשת התביעה בשלב זה, מטעמי אגרה, בגובה 5 מיליון דולר בלבד. בעתיד מתכוונות התובעות לבקש את אישור בית המשפט להגדיל את סכום התביעה באופן שייטיב לשקף את נזקי-העתק האמיתיים שגרמה להן בונטן".

את IPC ו-ITC מייצגים עורכי הדין נדב ויסמן, אור בר-און גיל ואדם שפירא ממשרד מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין ושות'. את בונטן מייצג עו"ד דוד זיילק ממשרד הרצוג פוקס נאמן.