טליט תקשורת מסבירה נסיקת המניה: ההכנסות צמחו אשתקד ב-48%

מניית החברה, הנסחרת בבורסת המשנה הבריטית, נסקה בשנה האחרונה ב-234%

מעט מאוד חברות ישראליות עדיין נסחרות בבורסת המשנה הבריטית (AIM), ואחת האלמוניות שבהן היא טליט תקשורת (Telit Communication). טליט משווקת מכשירים סלולריים למפיצים עצמאיים, ומפתחת מודולים סלולריים המיועדים לשוק ה-M2M (קישור אלחוטי בין מכונה אחת לשנייה). בשנה האחרונה הפכה מניית החברה לאחת המניות הטובות בין הישראליות הנסחרות בשוק ההון הבריטי, והסיבה העיקרית לכך היא תוצאותיה הכספיות.

ביום חמישי האחרון הודיעה החברה, כי הכנסותיה אשתקד צמחו בשיעור של 48% ועמדו על 132 מיליון דולר. החברה לא הוסיפה פרטים באשר לאופי השורה התחתונה, אך מושג כלשהוא לגביה ניתן לקבל מנתוני החברה למחצית הראשונה של 2010 (החברה אינה מחויבת בדיווח רבעוני).

טליט סיימה את המחצית הראשונה של 2010 עם הכנסות של 59.6 מיליון דולר, וזה אומר שההכנסות במחצית השנייה של 2010 עמדו על 72.4 מיליון דולר בקירוב. הרווח התפעולי במחצית הראשונה עמד על 1.9 מיליון דולר (לעומת הפסד תפעולי של 2.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה של 2009), ואילו הרווח הנקי עמד על 1.4 מיליון דולר (לעומת הפסד נקי של 2.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה של 2009). ה-EBITDA (רווח לפני מס, הוצאות מימון, פחת והפחתות) של החברה עמד באותה תקופה על 5.4 מיליון דולר, לעומת רווח של פחות ממיליון דולר בתקופה המקבילה של 2009.

טליט תפרסם את תוצאותיה המלאות לשנה שחלפה לקראת סוף מארס.

הנתונים הללו לא נעלמו מעיני ציבור המשקיעים: מניית טליט נסקה בשנה האחרונה בשיעור של 234%, ונסגרה ביום שישי על מחיר של 73.5 פני המשקף שווי חברה של 91 מיליון דולר.

טליט מתכננת לצמוח בשנה הקרובה גם דרך מיזוגים ורכישות, ולראייה הודעת החברה מדצמבר האחרון, שבה מציינת טליט כי היא מחפשת חברות שיתאימו לה. לדבריה, שוק ה-M2M עומד לעבור קונסולידציה, שבסופה ייוותר בו מספר מצומצם של חברות, ואחת מהן תהיה טליט. החברה כמעט שחתמה על הסכם לרכישה של שחקנית בשוק, אך המהלך לא צלח בסופו של דבר. עוזי כץ, מנכ"ל החברה, הוא גם אחד מבעלי המניות בה, לאחר שרכש את מניות פולאר השקעות בחברה.