הוחלט: תוקם ועדה שתבחן את תקצוב הטיפולים לאריאל שרון

היועצת המשפטית של ועדת הכספים: "עקב המצב המיוחד שבו שרוי אריאל שרון, התבקשה ועדת הכספים לאשר תיקצוב מיוחד לשירותים רפואיים שאינם נכללים בסל הבריאות"

ועדת הכספים אישרה היום (ב') את הקמתה של ועדה ציבורית לבחינת תיקצוב הטיפולים הרפואיים לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. כפי שפורסם אתמול ב"גלובס" בתחילת 2011 המדינה אמורה להפסיק לשלם את ההוצאות הרפואיות של שרון ולכן נשאלה השאלה האם המדינה תמשיך לממן את ההוצאות הרפואיות של אריאל שרון?

ראש אגף תקציבים ופרויקטים במשרד ראש הממשלה, דרורית שטיינמץ, הציגה את בקשת משרד ראש הממשלה, בראשות המנכ"ל אייל גבאי, להקמת ועדה ציבורית לבחינת תקצוב השירותים הרפואיים ושירותי מנהלה לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון.

שטיינמץ אמרה שתקופת כיסוי הוצאותיו של שרון כראש הממשלה לשעבר, עומדת להסתיים בחודש אפריל וכי לנוכח מצבו המיוחד, יש לאשר את המשך תקצוב הוצאותיו הרפואיות והמנהליות. בעניין שירותי המזכירות, אמרה שמדובר בעובדת אחת שמרכזת את כל החומרים הנוגעים לראש הממשלה לשעבר. עוד הציגה את הזכויות של ראש ממשלה בגמלאות, רכב, נהג, וכיסוי שירותים רפואיים. לדבריה, תקופת הזכאות היא לחמש שנים.

היועצת המשפטית של ועדת הכספים, עו"ד שגית אפיק, אמרה שמכיוון ששרון סיים את כהונתו ב- 2006, תקופת זכאותו לתנאי ראש ממשלה לשעבר עומדת לפוג. לדבריה, עקב המצב המיוחד שבו שרוי לאחר שנפל למשכב, התבקשה ועדת הכספים לאשר תיקצוב מיוחד לשירותים רפואיים שאינם נכללים בסל הבריאות, לפנים משורת הדין. אפיק ציינה, שבסמכות הוועדה הציבורית שתוקם, לאשר כיסוי הוצאות רפואיות בלבד ולא את ההטבות הנלוות (שירותי משרד ורכב), שכן אלו אינן חלק מהמנדט שלה. לדבריה, ההטבות הנלוות, הן בסמכותה של ועדת הכספים.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר שתומך בהעברת הדיון בנושא לוועדה הציבורית. גפני הציע שהרכב הוועדה יכלול את יורם גבאי (יו"ר), שכבר שימש יו"ר הוועדה הציבורית הקודמת שטיפלה בעניין, מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו ועו"ד אבי שטאובר. הרכב הוועדה הקדומת: יורם גבאי, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' אבי ישראלי ועו"ד יעקב נאמן.