בג"ץ על הבנייה הלא חוקית ביהודה ושומרון: איפה סדרי העדיפויות?

במהלך דיון בעתירה להריסת מבנים לא חוקיים ליד בית-אל תקפו שופטי בג"ץ בחריפות את המדינה ■ הנשיאה דורית ביניש: "סדרי עדיפויות זו מילת קסם, הם אף פעם לא הופעלו"

ביקורת חריפה של בג"ץ על הטיפול בבנייה הלא חוקית ביהודה ושומרון: במהלך דיון היום (ב') בעתירה של "יש דין" להריסת שני מבנים שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית ליד בית-אל תקפו נשיאת העליון דורית ביניש והשופט חנן מלצר את נציגי המדינה - כך דווח בגלי צה"ל.

"סדרי עדיפויות זו מילת קסם, הם אף פעם לא הופעלו", אמרה ביניש והטיחה: "איפה מתקיימים סדרי העדיפויות שלכם שכל שבוע אתם מדברים עליהם?".

השופטים הוציאו צו ביניים המחייב את המדינה לדאוג שהמבנים לא יחוברו לתשתיות ולא יאוכלסו.

השופט חנן מלצר אמר לנציגת המדינה: "אתם כל הזמן אומרים סדרי עדיפויות. יכול להיות שאין לכם מספיק מקורות תקציביים או כוח-אדם? אתם צריכים להציף את זה. כנראה המקורות שלכם מספיקים להוריד רק בית אחד בשנה. אתם מוציאים צווים, ואף אחד לא מתייחס אליהם. גם אתם לא. כל פעם אתם נותנים תשובה של סדרי עדיפויות. זו לא תשובה".

בכל שנה מוגשות עתירות רבות על בנייה לא חוקית לבג"ץ, ושם טוענים לעיכוב מצד המדינה בביצוע הריסת מבנים כאלה. זאת כתגובה לתשובות המדינה שמסתכמות פעמים רבות בתשובה: "נבצע את הריסת המבנים - אך בהתאם לסדרי העדיפויות".