אושר להפקדה: אפריקה ישראל תקים 400 דירות בר"ג

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב אישרה להפקדה בניית מגדלים סמוך למגדלי ב.ס.ר בגבול רמת גן-בני ברק במסגרת תוכנית של אפריקה, בוני התיכון ורואב ישראל

‏400 יחידות דיור חדשות יוקמו סמוך למגדלי ב.ס.ר בגבול רמת גן-בני ברק במסגרת תוכנית של אפריקה ישראל, בוני התיכון וחברת רואב ישראל, שאושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב.

שטח התוכנית הוא ממערב לדרך בן גוריון ומדרום לרחוב הצלע בר"ג והיא מתחלקת לשני מתחמים. במתחם הצפוני ייבנו שני מגדלי מגורים בגובה של 40 עד 45 קומות שיכללו ביחד כ-320 דירות בשטח של כ-29 אלף מ"ר. במתחם זה יוקם גם מבנה למגורי סטודנטים שיכלול עד 80 דירות בשטח מינימלי של 40 מ"ר, המיועדות להשכרה בלבד. דירות אלה יהיו בפיקוח של עיריית רמת גן וישמש את הסטודנטים שלומדים במכללת רמת גן.

במתחם הדרומי של התוכנית, ליד רחוב פודים, מתוכננת הגדלה של גן התזמורת לכיוון דרום ויצירת מערך של מגרשי בנייה ציבורית עם גנים ציבוריים.

המתחם הצפוני ייבנה סביב שטח ציבורי פתוח ולצורך בניית המגדלים יפונו אזורי התעשייה והמלאכה שקיימים במקום היום, וכוללים מפעל בטון ומוסך. מדובר בחלק מתוכנית אסטרטגית של עיריית רמת גן ועיריית בני ברק לבינוי מגדלי מגורים תוך פינוי התעשייה המזהמת במקום לצורך פיתוח ציר בן גוריון משני צדיו.

לאורך ציר בן גוריון יעבור קו של הרכבת הקלה בשל סמיכותו לאזור התעסוקה שמתפתח לאורך הרחוב ולאורך הרחובות אבא הלל סילבר וששת הימים. התוכנית היא בתכנונם של האדריכלים אמנון ניב ואמנון שוורץ ממשרד אמאב תכנון.