הפתעה טובה בארה"ב: מדד אמון הצרכנים קפץ ל-60.6 נק'

האנליסטים ציפו לעלייה הרבה פחות מתונה לרמה של 53.5 נקודות מ-52.5 נקודות ■ בחודש דצמבר המדד קייס שילר ירד ב-1.59% במחירים בחודש נובמבר

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר, פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש ינואר שהפתיע לטובה וקפץ לרמה של 60.6 נקודות, כאשר הצרכנים יותר אופטימיים לגבי תנאי העסקים בעתיד והסיכויים שלהם למצוא עבודה. האנליסטים ציפו לעלייה הרבה פחות מתונה לרמה של 53.5 נקודות מ-52.5 נקודות בחודש דצמבר.

בעקבות פרסום הנתון, הירידות בוול סטריט התמתנו. המדדים יורדים כעת בשיעור מירבי של 0.3%. מוקדם יותר, הם ירדו בשיעור מירבי של 0.5%.

מוקדם יותר, פורסם מדד S&P קייס שילר למחירי הבתים ב-20 ערים גדולות בארה"ב. המדד הצביע על ירידה ממוצעת של 1.59% במחירים בחודש נובמבר - הירידה החדה ביותר מזה שנה. זאת לעומת נובמבר אשתקד ובהמשך לירידה של 0.8% באוקטובר. רמת המדד קצת איכזבה את המשקיעים שציפו לירידה נמוכה יותר של 1.5%.

"שוק הנדל"ן האמריקני עדיין מהווה את אחת מאבני הנגף להאצת קצב ההתאוששות מראה סימני חיים חלשים", אמר אמיר כהנוביץ' מכלל פיננסים. עוד מעריך כהנוביץ' כי הסיבה העיקרית לירידה במדד, היא מספרם העצום של הבתים המוצעים למכירה, במקביל להצפת השוק בבתים מעוקלים.

מאוחר יותר, פורסם מדד מחירי הבתים של FHFA (איגוד סוכני הנדל"ן) לחודש נובמבר שהצביע דווקא על יציבות במחירים, לעומת עלייה של 0.7% בחודש שעבר.