המלצות ששינסקי יידונו בוועדה משותפת לכספים ולכלכלה

כך נקבע בפגישה שהתקיימה אמש בהשתתפות יו"ר הכנסת רובי ריבלין, יו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה ויו"ר ועדת הכספים משה גפני ■ טרם הוחלט מי יעמוד בראש הוועדה המשותפת

ועדה משותפת לכספים ולכלכלה תדון בהמלצות ועדת ששינסקי, כך נקבע בפגישה שהתקיימה אמש בהשתתפות יו"ר הכנסת רובי ריבלין, יור ועדת הכלכלה כרמל שאמה ויו"ר ועדת הכספים משה גפני. בפגישה הוחלט, כי האפשרות לפצל את הדיונים בהמלצות בשתי ועדות שונות ירדה מהפרק ואילו ועדה אחת תדון במסקנות. בשלב זה טרם הוחלט מי יעמוד בראש הוועדה המשותפת.

בימים אלו שוקד היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, על חוות דעת שתקבע האם יש צורך בשינויי חקיקה שיאפשרו לוועדה המשותפת לדון בהמלצות. אם יידרשו תיקוני חקיקה, היתכנות המהלך מוטלת בספק והמנדט לדיונים בנושא יהיה בידי ועדת הכספים בלבד.

כזכור, לאחרונה אסר יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, קיום דיונים במסקנות ששינסקי - זאת לאחר שהן ועדת הכלכלה של הכנסת והן ועדת הכספים קבעו דיונים מקבילים בסוגייה. שר האוצר שטייניץ פנה לריבלין והתלונן כי ועדות הכנסת מזמינות את כל הגורמים המקצועיים לדיונים כפולים, וריבלין ביקש מיושבי הראש של הוועדות, גפני ושאמה, להקים ועדה משותפת.

ריבלין ציין, כי דיונים כפולים זוהי "מציאות שאיננה מתקבלת על הדעת, וכי אין זה ראוי ששתי ועדות הכנסת יקיימו דיונים בסוגיה זהה, תוך הטרחתם של הגורמים הרלוונטיים לדיון באותם עניינים ממש, ויוציאו מתחת ידה של הכנסת שתי החלטות שונות של הכנסת. הדבר אינו יוצר רק כפילות דיונים מיותרת, אלא מהווה סכנה חמורה לביזיון הכנסת", כתב ריבלין לח"כים.

ביום ראשון השבוע הממשלה אישרה את ההמלצות הסופיות של ועדת ששינסקי להעלאת חלקה של המדינה בהכנסות מתגליות הגז והנפט ל-52%-62%. זאת, לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט בשבוע שעבר לאמץ את ההמלצות הסופיות, כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס".