דוח יאהו: ירידה של 4% בהכנסות; מפטרת 150 עובדים

(עדכון) - רווחי החברה זינקו ל-312 מיליון או 24 סנט למניה והיכו את תחזיות האנליסטים לרווח של 22 סנט למניה ■ בשורה העליונה, הכנסות הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר

ענקית האינטרנט יאהו דיווחה על תוצאותיה לרבעון האחרון של 2010, שהציגו שהחברה יותר מאשר הכפילה את רווחיה, אך עדיין סובלת מירידה חדה בהכנסות - דבר שמראה כי החברה עדיין נאבקת על מנת לנצל את השגשוג של הפרסום המקוון.

רווחי החברה זינקו ב-118% ל-312 מיליון או 24 סנט למניה, לעומת 153 מיליון דולר או 11 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווחים אף היכו את תחזיות האנליסטים שציפו לרווח של 22 סנט למניה

לעומת זאת בשורה העליונה, הכנסות החברה הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר, נפילה של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובהתאם לתחזיות האנליסטים.

יאהו שמרנית וחוזה כי הכנסותיה יסתכמו בין 1.02 ל-1.08 מיליארד דולר ברבעון הבא, כאשר האנליסטים חוזים כי הכנסותיה יגיעו ל-1.13 מיליארד דולר. במסגרת הדו"חות, יאהו עוד סימנה יעד להגיע לרווח תפעולי של 24% עד 2013. הרווח התפעולי עומד כעת על 14%, בהשוואה לכ-7% בתקופה המקבילה אשתקד.

בעקבות הדו"חות נופלת מניית החברה בכ-3% במסחר המאוחר.

בתוך כך, הודיעה יאהו מוקדם יותר היום על קיצוץ של לפחות 1% ממצבת כוח-האדם הגלובלית שלה - מה שאומר כ-150 עובדים - זאת, בהמשך לתוכנית הפיטורים של 700 עובדים עליה הכריזה בחודש שעבר.

"השינויים במצבת כוח-אדם שאנחנו עושים הם חלק מהאסטרטגיה המתמשכת שלנו להובלת יאהו למקום הטוב ביותר, מבחינת צמיחה בהכנסות והרחבת השוליים על מנת לתמוך באסטרטגיה שלנו לספק חוויות ומוצרים שונים לשוק", כתבה בהודעה אך הדגישה כי היא תמשיך לשכור עובדים במשרדיה ברחבי העולם, שיתמכו בעדיפויות המפתח של החברה.

נזכיר מנכ"לית יאהו, קרול בארטז, מובילה את המהלך להחייאתה של יאהו - שהיא דוגמה מצוינת לחברת אינטרנט שהבינה שהערכים שלה נשלטים על ידי הגולשים, ופחות על ידי החברה, היא יאהו. מותג האינטרנט, שבשנות ה-90 נהנה ממיתוג חיובי ודומיננטי, החל להידרדר בשנים האחרונות בעיקר בצל המותג גוגל, מה ששכנע את המנכ"לית החדשה, קרול בארטס, לצאת במהלך שיווקי מסורתי רחב-היקף ולקחת שליטה על הערכים שהחברה רוצה לשייך לעצמה.