חולדאי מוותר על 12 אלף דירות: "שדה-דב לא יפונה"

ראש עיריית ת"א התייחס להמלצה הבין-משרדית לפנות את שדה-דב עד שנת 2018 ■ הוא ציין כי השדה לא יפונה במהלך 15 השנים הבאות

‏"שדה דב לא יפונה ב-15 השנים הבאות. בהכירי את המציאות הקיימת אינני צופה ששדה דב יפונה עד שנת 2018, כפי שהמליצה הוועדה הבין-משרדית ולדעתי יעברו עוד הרבה שנים עד לפינויו בפועל", כך אמר ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בהתייחס להמלצות ועדת גנות שקבעו בתחילת החודש ששדה דב בצפון תל אביב יפונה בהדרגה תוך שבע שנים לטובת בנייה של כ-12 אלף יחידות דיור.

‏כזכור, בתחילת 2010 מינו שר התחבורה ישראל כץ ושר השיכון אריאל אטיאס צוות מקצועי בין-משרדי שיבחן את החלופות לפינוי שדה דב. זאת בעקבות החלטתם המשותפת של כץ ואטיאס לפעול במשותף לפינוי המתחם לטובת כ-12 אלף יחידות דיור כדי להקל על מצוקת הדיור שקיימת בעיר.

‏הוועדה המקצועית שמונתה, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר יעקב גנות, גיבשה בתחילת החודש את המלצותיה, לפיהן השדה יפונה בהדרגה בתוך שבע שנים ויעובר לטרמינל 1 בנתב"ג. ההערכות הן שהמדינה תקבל כ-7 מיליארד דולר מהפשרת הקרקעות, מהם כ-2 מיליארד דולר לחיל האוויר.

‏לדברי חולדאי, "חטיבת הקרקע עליה יושבים כיום שדה דב ותחנת הכוח רדינג, היא אכן חטיבה חשוב וראויה להתפתחותה של תל אביב בעתיד ולכן העירייה אפילו קידמה רעיונות והצעות לתכנון עתידי של המקום לאחר פינוי השדה, אך כאמור, הדבר בוודאי ייקח עוד לפחות 15 שנה".

‏חולדאי הוסיף: "עם זאת, אני סבור שקיומו של שדה התעופה כמו שדה דב, המצוי בקרבה למרכז העסקים, הוא דבר חשוב ונכון ואף הצעתי לא פעם חלופות שונות, כדוגמת הקמת שדה תעופה בינלאומי בים, ליצירת אלטרנטיבה לשדה תעופה בינלאומי נוסף באזור".