אחרי 20 שנה: דפי זהב נפרדת משלמור ותצא למכרז

הסיבה: בדפי זהב מעוניינים לשפר את החיבור של המותג לפעילויות הרבות של החברה ■ החברה פנתה ל-6 מהמשרדים הגדולים בארץ בהצעה להשתתף במכרז על תקציב הפרסום שלה

אחרי 20 שנה, דפי זהב נפרדת ממשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי - כך נודע ל"גלובס". החברה החליטה להוציא את תקציב הפרסום שלה למכרז, ובמסגרת זו פנתה ל-6 מתוך 10 משרדי הפרסום הגדולים בארץ בהצעה להשתתף בו, ביניהם מקאן-אריקסון, גיתם BBDO, באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-נטלר-סמסונוב ויהושע TBWA.

עוד נודע ל"גלובס" כי בשלמור-אבנון-עמיחי לא מתכוונים להתחרות במכרז שיפורסם.

הרקע להחלטה הוא היערכות מחודשת בדפי זהב, מתוך מטרה למקסם את כל החטיבות והאתרים שלה יחד. בחברה חשים שלא הצליחו להשליך את המותגיות החזקה של דפי זהב לכל הפעילויות הנוספות שלה, ורוצים לראות כיצד לשלב הכול יחד.

יש להניח כי המכרז על תקציב דפי זהב יעורר עניין רב בעולם הפרסום, שכן החברה מאפשרת חופש קריאייטיבי נרחב בטיפול בתקציב, ולמרות שהיקף התקציב אינו גדול, החוזק המותגי שהצליחה החברה לייצר הופך את משימת הטיפול בו לאטרקטיבית.

בנוסף, בשוק יש מעט מאוד תקציבים מנוגדי אינטרסים לדפי זהב, כך שתתאפשר השתתפות של כמעט כל משרדי הפרסום במכרז.

את דפי זהב הקים איש העסקים מוריס קאהן ב-1968. החברה מפיצה היום 7 מדריכים אזוריים ועוד 48 מדריכים מקומיים וכן גם מדריכים מגזריים. בנוסף, החברה מפעילה אתרי אינטרנט ושירות בסלולר.

בין האתרים של דפי זהב ניתן למנות את זאפ להשוואת מחירים, פרופסור שמיועד לסטודנטים, אתר המסעדות rest, קטלוג המידע לארגון חתונה "מתחתנים" והפורטל למתגייסים וחיילים משוחררים "שבוז". את דפי זהב מנהל ניר למפרט.

סדרה של זכיות בפרסים

שלמור-אבנון-עמיחי ליווה את דפי זהב מתחילת דרכה, עוד לפני שהחברה החלה בפעילות באינטרנט. לאורך השנים המשרד רשם זכיות מרשימות בפרסים עבור הפרסומות שהפיק לדפי זהב.

כך למשל, קמפיין שלטי החוצות האחרון של שלמור לדפי זהב זכה בפרס הגרנד בתחרות קקטוס הזהב וכן בפסטיבל ניו-יורק. הקמפיין עשה שימוש ייחודי בשלטי החוצות, תוך שבירת כל הכללים הנהוגים במדיה. כל שלט זכה להפקה מושקעת, שיצרה בולטות חריגה. כך למשל, לשלט שחשף את קטגוריית "המגנטים" מוגנטו חפצים שונים. השלט "פנצ'ריות" הורם על-ידי ג'ק ענק שנבנה במיוחד. שלט חדרי כושר נישא על-ידי שרירנים בצמתים המרכזיים במשך שבועיים ועוד.

קמפיין זה, כאמור, אינו המקרה הראשון שעבודה של שלמור-אבנון-עמיחי עבור דפי זהב זוכה להכרה. המשרד קיבל בהקשר זה פרסים ואותות לאורך שנים ארוכות, למשל ב-1995, אז הוא זכה בתחרות הפרסום השנתית באות הזהב עבור קמפיין אוטובוס מצויר של דפי זהב.

בשנים האחרונות קצב הזכיות רק גבר. ב-2007 משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי זכה בפסלון כסף בפסטיבל הפרסום הבינלאומי Golden Drum על שלט החוצות "מנופים", כחלק מקמפיין שילוט החוצות הנרחב עבור אתר האינטרנט של דפי זהב. השלט "מנופים" הוצב ברחבי הארץ כאשר הוא מונח על הקרקע, בסמוך ל"רגל" שבדרך-כלל מחזיקה את שילוט החוצות.

זמן לא רב לאחר-מכן, בתחילת 2008, תוכנית פרסום ברשת BBC הציגה את קמפיין החוצות שהכין שלמור-אבנון-עמיחי עבור דפי זהב ותיארה אותו כ"אחד הטובים בקטגוריה של שילוט חוצות".

מדפי זהב נמסר: "פנינו למספר משרדים בהם שלמור, שמלווה אותנו שנים, ואנחנו מאחלים לכולם בהצלחה".

בשלמור-אבנון-עמיחי סירבו להגיב לידיעה.